
Tematicky má Spun velmi blízko k britským snímkům typu Trainspotting. Formální vzorovou linku představuje jiné heroinové drama: Aronofského Requiem for a Dream (Requiem za sen). Na oba se hrdě odvolává… a z obou pilně vykrádá.
Umaštěný mladík Ross (Jason Schwartzman) se ocitá v malé pouštním městečku kdesi na jihozápadě USA. Ocitá se před domkem, ve kterém bydlí Spider Mike (John Leguizamo). Spider Mike je dealer. A Ross je závislý na amfetaminu. Jenže Spider Mike zrovna nic nemá. Spider Mike to vytrousil cestou.

Příběhu pomáhají naschvály (spoutaná milenka, Kuchařův mocný kamarád), Charaktery jsou nechutně nehostinné. Jediným motorem bijáku je věcnost, s jakou se shání droga. Postavy jsou téměř bez emocí- každý si všímá svého a navzájem se téměř neprotnou- jako opravdové smažky?
Åkerlund, který má zkušenosti především z klipové tvorby, si Spun i stříhal, a vizuální a zvukové efekty pomáhají vytvořit hutnou atmosféru. Ti, kdo neviděli Requiem za sen je mohou dokonce považovat za originální (detaily zornic, extrémně zrychlený pohyb, hlukové smrště).


Jason Schwartzman je v roli Rosse okouzlující i když se jenom hrabe v nose a nervózně klopí zraky. Nikki Brittany Murphyové je výrazově přesná, John Leguizamo je fajn, vrcholem večera je však Mickey Rourke jako kuchař. Tahle figura vypadá ještě líp, než Bill z Kill Bill Quentina Tarantina!!!
Koně a stetson, když jde na ulici, lyžařské brýle s týlovou dečkou, když vaří. Chodí si pro nakopáváky k pumpě, nespí desítky dní, děvky si do motelu objednává „jako pizzu“, jak říká Nikki. Bezcílná posedlost sexem, nespavost a jeho neopakovatelná vizáž stojí za vidění. Rourke je pro diváka stejným magnetem, jako pro postavy ve filmu kuchařovy schopnosti. Tahle paralela Åkerlundi vyšla.
DALŠÍ TEXTY:
Drugstore Cowboy
Strach a hnus v Las Vegas (Fear and Loathing in Las Vegas)- recenze
Acid House- recenze