Josh Brolin, jedna z hvězd série, vyjádřil obavy, že možná nikdy nespatří světlo světa.
V rozhovoru pro Variety se Brolin vyjádřil k problémům, které v dnešním filmovém průmyslu představuje natáčení filmů se středním rozpočtem, jako je Sicario 3. Řekl: „Tito lidé, se kterými jsem měl možnost pracovat, dnes nutně netočí mnoho filmů. Všichni ti lidé, o kterých mluvíte, třeba Paul Thomas Anderson, pro něj je těžké natočit film“. Brolin dodal: „Natočili by dnes Tahle země není pro starý? Vznikla by dnes Opravdová kuráž? Natočil by se dnes Sicario? O Sicario 3 jsme se snažili, ale proč se to ještě nestalo? Jak dlouho můžete čekat? Tohle natočit je vážně těžké, i když předchozí filmy vydělaly peníze a lidi se po dalším díle pořád ptají,“ dodal Brolin.
Sicario vydělal celosvětově 84,9 milionu dolarů při rozpočtu 30 milionů dolarů, zatímco jeho pokračování, Sicario 2: Soldado vydělalo celosvětově 75,8 milionu dolarů při údajném rozpočtu 35 milionů dolarů.
O žádné velké peníze tak ani náhodou nejde, ale nesmíme zapomínat, že řeč je jen a pouze o číslech z kin. Pokud do toho započítáme (veřejně neznámé) tržby z domácích médií, kabelových televizí a streamingu, mohlo jít ve výsledku o velice úspěšné filmy. Nicméně v dnešním klimatu je pro většinu filmů většiny studií důležité ohromit velkými tržbami právě v kinech, což může být pro středně velké filmy typu Sicario docela oříšek…
Filmy Sicario režisérů Denise Villeneuvea a Stefana Sollimy si získaly uznání kritiků pro svůj drsný realismus, poutavý příběh a působivou kameru. Navzdory těmto kvalitám zaznamenaly filmy skromný kasovní úspěch, což vyvolává otázky o faktorech, které přispěly k jejich finančnímu výkonu. Tato esej zkoumá důvody, které stojí za velikostí filmů Sicario a jejich jedinečnou přitažlivostí pro diváky, a také problémy, kterým čelily při dosahování značných kasovních zisků.
zdroj: Cinemart
Je to přitom hrozná škoda, protože oba díly Sicaria, ale především jednička, jsou výborným počinem s autentickým ztvárněním složitého světa drogových kartelů, orgánů činných v trestním řízení a morálních dilemat, kterým jedinci v těchto podmínkách čelí. Scénáře z pera Taylora Sheridana pronikají do složité dynamiky mezi jednotlivými frakcemi a ukazují drsnou realitu života na americko-mexické hranici. Tento neúprosný pohled na důsledky obchodu s drogami odlišuje filmy Sicario od ostatních kriminálních dramat.
V obou filmech se objevují dobře propracované postavy, z nichž každá má své vlastní jedinečné motivace a morální kompasy. Hlavní hrdinové v podání Emily Blunt, Joshe Brolina a Benicia del Tora ožívají díky propracovaným hereckým výkonům, které odhalují osobní boje a etické výzvy, jimž čelí.
Zároveň nejde přitom jen o herce. Denis Villeneuve i Stefano Sollima ve filmech Sicario prokazují výjimečné režisérské schopnosti. Jejich mistrovské využití kamery, střihu a zvukového designu vytváří napjatou a pohlcující atmosféru, která umocňuje strhující příběh filmů. Filmy se navíc mohou pochlubit působivými vizuálními efekty a akčními sekvencemi, které slouží k umocnění emocionálního dopadu děje.
Oba filmy se taky nebojí důležitých společenských a politických otázek, jako je imigrace a důsledky vládních zásahů do obchodu s drogami. Tato témata rezonují s diváky, kteří mají zájem zkoumat širší důsledky dějových linií filmů, což z filmů Sicario činí podnětný zážitek pro společensky uvědomělé diváky.
zdroj: Vertical Entertainment
Navzdory své nepopiratelné kvalitě a přitažlivosti to ale neměl ani jeden díl v kinech jednoduché. Jako středněrozpočtové filmy se snažily najít mezeru v průmyslu, kterému stále více dominují blockbusterové franšízy a nízkorozpočtové nezávislé filmy. Proto bylo pro filmy Sicario obtížné zajistit si potřebné zdroje a marketingovou podporu, aby dosáhly většího kasovního úspěchu.
Filmy Sicario mají ten „problém“, že jsou určeny specifickému publiku, které se zajímá o drsná, realistická kriminální dramata. I když mají tyto filmy oddané fanoušky, jejich přitažlivost se nemusí rozšířit na širší publikum, což omezuje jejich potenciál pro masivní kasovní zisky.
Ať už trojka nakonec někdy vznikne nebo ne, první dva díly vynikají jako mistrovská filmová díla, která ukazují drsnou realitu obchodu s drogami a morální složitosti, jimž čelí osoby, které se na něm podílejí. Jejich autentické vyprávění, silný vývoj postav a podmanivá vizuální stránka jim zajistily oddané příznivce mezi diváky, kteří oceňují filmy podněcující k zamyšlení a realistické filmy. Finanční problémy, s nimiž se středněrozpočtové filmy potýkají, a náročnost tématu těchto filmů však přispěly k jejich skromným kasovním výsledkům. Navzdory těmto překážkám zůstávají filmy Sicario důkazem síly filmového umění.