Z bláznivých komedií jsme zvyklí, že ujetá bývá pouze dvojice mladíků, soupeřících o přízeň zcela normální krásky. Jenže v téhle komedii je to právě naopak: tou lehce bláznivou krásná mladá žena (Jennifer Anistonová), a chvílemi není jasné, zda vezme svého nápadníka (Ben Stiller) na milost. Tento komediální pohled do života pojišťováka a cestovatelky těží vtip z rozdílnosti jejich životních stylů a povah.
Bezchybně naplánovaný život pojišťovacího experta logicky dospěl k sňatku s realitní agentkou Lisou. Šťastný Ruben pod vlivem novomanželské euforie chce během svatební cesty manželku příjemně ohromit: koupil totiž drahý dům. Ale ona ho překvapí ještě více. Hned první den líbánek ji přistihne při souloži s instruktorem potápění (oba jsou při tom v ploutvích). Jeho svět čísel a předvídatelných faktů se zhroutí jako domeček z karet. Brzy po nevydařených líbánkách však potká bývalou spolužačku Polly. Ta je pravým opakem opatrného Rubena. Nevydrží dlouho na jednom místě, jedná spontánně a vyhledává krátkodobé vztahy. Ruben je přesvědčen, že mu Polly přinese uvolnění, které nikdy nezažil. Její životní styl - exotická kuchyně, salsa a adrenalin - je však v naprostém rozporu s Rubenovým, který za každou činností vidí riziko.
Už název napovídá, komu je film určen. Tvůrci se snaží oslovit nejen pojišťováky, ale - prostřednictvím Polly - i pohodáře. Dokud se Polly snaží Rubena uvolnit, je vše v pořádku a divák se dobře baví sucharovou křečovitostí a trapností. V takovém vztahu však nemá Ruben Polly co nabídnout (kromě hledátka ztracených klíčů). Režisér a scenárista filmu Homburg se tolik snažil vytvořit nepravděpodobný vztah, dal však vzniknout dvěma postavám, které nemají se skutečností mnoho společného. U Rubena jde o paranoiu („Jen každý čtvrtý člověk si na záchodě myje ruce, proto nejím oříšky z misek na baru.“), se kterou by nebyl schopen vyjít na ulici, natož být špičkovým pojišťovákem.
Tápání v postavě Polly je ještě závažnějším prohřeškem proti divákově důvěře. Jakoby scénárista nevěděl, jak takový pohodář vypadá a co dělá, jako by si pro radu odskočil do Cosmopolitanu. Kde je psáno, že alternativní způsob života znamená jen tančit hodně salsu, jíst v exotických restauracích a mít tetování? Na plochosti postavy Polly neubere ani to, že ve svém cestovatelství ztratila schopnost se otevřít druhým. Studie osamělého života „na cestě“ však leží za hranicemi žánru bláznivé komedie. Ruben nakonec pouze Polly vysvětlí, že její neustálé cestování je vlastně útěk před zodpovědností, spontánnost známkou nespolehlivosti a smysl pro východní kultury ve skutečnosti znamená, že si neumí uklidit pokoj. A Polly mu padne kolem krku…
K naprosto předvídatelnému konci nemohli tvůrci dojít lacinějším způsobem. Suchopárnější část publika dojme vítězství konformity, zatímco hrstka zastánců bezstarostného přístupu k životu nevěřícně zírá, na co to šli do kina.
Komik Ben Stiller (s DeNirem hrál ve filmu Můj fotr je lotr) dokáže rozesmát ve ztřeštěných scénkách (na prvním rande v Pollyině bytě ucpe záchod). V romantickém finále se jeho karikatura pojišťováka k pohledné Annistonové nehodí. Ta jako by spoléhala na svou půvabnou a sympatickou tvářičku; hraje v každém filmu stejně. Nejlépe jí jdou nevěřícné úsměvy, jak dokázala v Božském Bruceovi po boku Jima Carreyho.
Ačkoli režisér obsadil do hlavních rolí známé tváře, skutečně velcí herci se ocitli ve vedlejších rolích. Obtloustlého Rubenova kámoše hraje Phillip Seymour Hoffman, který zde zastupuje ležérní přístup k život a dokazuje, že jeho zastáncům vše kupodivu docela dobře vychází. Za postavu amatérského herce, který trpí stihomamem, by se nemusel stydět leckterý nezávislý film. Právě Seymour propašoval do jinak průměrného filmu určitou hloubku a vtip. Alec Baldwin jako Rubenův šéf má tak málo prostoru, že ho možná přehlédnete. Třetí pozoruhodný herecký výkon předvádí Hank Azaria v roli potápěčského instruktora, svalnatého svůdce, který mluví jako buran s francouzským přízvukem. Jeho moudrá průpovídka slouží i za motto celého filmu: Když přemaluješ hrocha na zebru, tím ji z něho ještě neuděláš.