


Kromě toho má Nishi na hrbu výčitky z práce. Jednou nechal svou jednotku hlídat dům menšího zločince a sám jel do nemocnice navštívit ženu. Zločinec se objevil a postřelil Nishiho přítele Horibeho (Ren Osugi), tak nešťastně, že policista skončí na kolečkovém křesle.

Nishi si půjčí u yakuzy, aby zajistil vdovu i Horibeho. Potom nonšalantně přepadne banku a vezme ženu na poslední výlet k hoře Fuji. A yakuza je mu ve stopách.

Hana-bi je především koncert Kitanova minimalistického, na gesta i slovo úsporného herectví, avšak ani ostatní, opět tradiční, Kitanovi herci nezklamou. Veškeré situace těží z nehorázně napadnuté střihové skladby. Stříhal sám Kitano. Tragickou přestřelku rozvíjí tak, jako slunce poupě květiny v květ. Ve scéně s prodavačem ojetin zase s pohledem na houkající policejní fáro přichází ke slovu akrobacie mezi retrospektivou a budoucností. A moment, kdy Nishi hádá karty, prostě nezapomenete.
Brilantní kamera Hidei Yamamota dává scénám přesný směr. V tradici Ozuových, či Kurosawových děl nechává Kitano figury dlouho v záběru. Skvěle působí segment s vyloupením banky. Základní neutrální záběr z průmyslové kamery dramatizují prostřihy na Nishiho, pokladní, úředníky, kteří nic netuší a na zákazníka, který naopak tuší moc dobře. Hudba Kitanova dlouholetého spolupracovníka Joeho Hisaishiho je až evropsky jímavá a scénu zavlažuje takovým nádherným smutkem, jaký mnohdy neposkytuje ani pohled na čerstvý úplněk, či Kitanovu oblíbenou mořskou hladinu.
Samostatnou kapitolou je u Kitana využití násilí. Režisér je na plátno vpravuje přímo pomocí injekční stříkačky: jsou to náhlé, rychlé a explicitní sekvence, jejichž kompozice i umístění v sestřihu jsou přesně promyšlené. Násilí u Kitana připomíná slavné Buńuelovo řezání oka. Bolí to.
V Hana-bi má však velký prostor i Kitanův specifický humor, někdy suchý (baseball) a někdy rozpustilý (návštěva chrámu).
Kitano byl při práci na Hana-bi zastižen ve vrcholné formě a bouřlivý ohlas, který snímek vyvolal, je víc, než zasloužený. Jediná výtka se snad týká Nishiho ženy. Přes svůj význam pro činy hlavního hrdiny zůstává trestuhodně nerozvinutá (zásadně nemluví a kromě její nemoci o ní nic nevíme), a to i přes to, že lze namítnout, že stojí zcela mimo svět yakuzy a Nishiho nebezpečné práce, a je tak jakýmsi andělem.