Po obrovském úspěchu Top Gun: Maverick je nyní Cruise odhodlán udělat ze svého očekávaného hitu Mission: Impossible Odplata – První část, ze kterého bude s největší pravděpodobností komerční trhák. Cestu ke slávě mu však nebrání nikdo jiný než neméně očekávaný film Christophera Nolana Oppenheimer.
Cruise, známý svou neochvějnou oddaností divadelnímu zážitku, zajistil uvedení filmu Top Gun: Maverick během Covid-19. Respektive na filmu „seděl“ a vyčkával, odmítal nabídky streamovacích služeb a počkal s uvedením filmu do kin na vhodnou příležitost. Dlouhé odkládání premiéry se mu bohatě vyplatilo a film se stal jeho největším dosavadním hitem, který celosvětově vydělal neuvěřitelných 1,4 miliardy dolarů. Tento triumf upevnil Cruisův status jedné z největších hollywoodských hvězd a nyní se všechny oči upírají k jeho nadcházejícímu dílu Mission Impossible.
Očekávání od nové Mission: Impossible jsou vyšší než kdy dřív a Cruise stojí před nelehkým úkolem navázat na úspěch Top Gun: Maverick a soupeřit s tak silným „protivníkem“, jakým je Nolan. Navíc s rozpočtem téměř 300 milionů dolarů, jak uvádí The Hollywood Reporter, toho má na svých bedrech hodně. Každý dolar se počítá a na každém plátně záleží.
zdroj: Paramount Pictures
Poslední zprávy však naznačují, že Cruisovy ambiciózní plány narazily na překážku. Rozhodnutí Paramountu přidělit filmu Oppenheimer plátna IMAX údajně Cruise rozčílilo a frustrovalo. Cruise, který je přesvědčeným zastáncem formátu IMAX, vyjádřil vedení Paramountu své obavy a zdůraznil důležitost významného okna IMAX pro jeho Mission Impossible.
Cruisovy prosby sice zůstaly nevyslyšeny, ale jeho to neodradilo. Jeho nejnovější strategie spočívá v zajištění co největšího počtu velkoformátových sálů (PLF). Cruise vzal věci do vlastních rukou a podle zdrojů webu Puck osobně oslovil vystavovatele a vedoucí pracovníky v oboru, aby jim vysvětlil, proč si zrovna jeho film zaslouží jejich podporu místo Oppenheimera nebo Barbie, kteří mají stejné datum premiéry.
Bitva o letní prvenství v pokladnách kin se přiostřuje a o pozornost diváků se uchází celá řada hlavních filmů. Hrozí, že si tyto filmy budou navzájem ubírat kasovní potenciál. Pro Cruise je v sázce hodně a jeho schopnost zajistit velkoformátová plátna, případně na poslední chvíli ještě upravit datum premiéry filmu se může ukázat jako rozhodující pro dlouhodobý úspěch Mission:Impossible. Na druhou stranu komerční potenciál má právě Mission: Impossible výrazně větší než seriózní historické drama, navíc ještě určené výhradně pro dospělé publikum.
zdroj: Universal Pictures