Canneský deníček: filmové peklo

28. 1. 2008 - 13:48 | Téma | red

Canneský deníček: filmové peklo zdroj: tisková zpráva

Průběh nejslavnějšího filmového festivalu očima našeho zpravodaje: přepadení, dojmy z tiskové konference k The Matrix Reloaded, zběsilý bulvár Croisette, hladové kamery. V touze vidět The Matrix Reloaded jako jeden z prvních, rozhodl se autor, že na filmový festival v Cannes dorazí již ve středu večer, neboť zmíněný trhák byl na programu ve čtvrtek

V touze vidět The Matrix Reloaded jako jeden z prvních, rozhodl se autor, že na filmový festival v Cannes dorazí již ve středu večer, neboť zmíněný trhák byl na programu ve čtvrtek. Nynější obligátní hodinka čekání v Ruzyni se protáhla o dalších třicet minut ve Frankfurtu, přesto byla ještě středa, když letoun dosedl na hrbolatou dráhu v jihofrancouzském letovisku Nice. Autor se vyhnul lákavým taxíkům a zamířil na nedaleké nádraží. Informace francouzských drah o nočním spoji mezi Nice a Cannes se však ukázaly být liché. Na druhou stranu se potvrdily zvěsti o drsných zvycích domorodců. Zpoza rohu se proti autorovi vynořili čtyři členové niceského gangu a autor musel obhajovat právo na vlastní existenci, což se s menšími obtížemi podařilo. Pak už jenom stačilo pokorně smluvit „zaručeně nejnižší“ cenu s italským taxikářem, která se během cesty téměř automaticky zvýšila na cenu standardní (80 euro). První známka festivalu: nálevna, kde vedle autora popíjí Laetitia Casta.
Neo Ráno, čili ve čtvrtek, pak povinná půlhodinka v registračním centru připravila autora o možnost tiskové projekce The Matrix Reloaded. Nezbylo, než se, podobně jako mnoho dalších, spokojit s tiskovou konferencí. To obnášelo další z nekonečných festivalových půlhodinek ve stádu bezcenných modrých akreditací. Nejdříve jsou totiž (kamkoli) vpuštěni ti s bílým, růžovým, puntíkovaným, nebo zkrátka jakýmkoli dalším průkazem. Na druhou stranu někdy nestačí mít ani koupený lístek, aby se člověk na projekci dostal. Někde by tomu řekli nezvládnutá organizace, zde jde evidentně o tradici.

Na tiskovku k Reloaded za okamžik dorazil démonický Lawrence Fishbourne, tichý Keanu Reeves, elegantní Carrie-Anne Moss, nádherná Monica Bellucci, žoviální Lambert Wilson, Hugo Weaving, i mocný producent Joel Silver. Pak tam také byla návrhářka kostýmů Kym Barrett a ještě pár dalších technických géniů. Otázky, snad i díky absenci mnoha žurnalistů na projekci, mířily na současnou politickou situaci. Zmatení herci pochopitelně mumlali, že žádné napětí mezi sebou a pohostinnými Francouzi necítí. Z poměrně suchého představení může autor nabídnout následující útržky: Bezejmenný pisálek:„ Proč Neo v tomhle dílu nesnědl to červené cukroví, tu pilulku?“ Keanu: „No, ono přece stačí, aby ji snědl jednou. A… šetřím si ji“). Bezejmenná žurnalistka: Jak se vám (Carrie-Anne) hrálo v tom úboru? Pomohlo vám to stát se Trinity? Carrie-Anne: „Když jsem to oblékla, okamžitě jsem byla Trinity.“ Snaha vykřesat z díla nějakou tajemnou mystiku byla zdrcena přímočarou odpovědí Fishburneovou: „Ano. Je tam stará antická mystika, ale je tam i něco nového.“ Autorovy oči se upíraly k tváři Moniky Bellucci a nebylo potřeba se na cokoli ptát.

Bitka v dešti Na každém hotelu při slavném pobřežním bulváru Croisette spatřuje autor hrdé plakáty a plachty se jmény jejich současných hostů, leaderů filmového trhu. Na domech i na molech jsou poutače na budoucí snímky, které se tu ani nepromítají. Nejobludnější instalací, figurami robotů v obřích osvětlených boxech, se může chlubit Terminator 3, z něhož bylo oficiálně prezentováno celých 7 minut.
Později autora dostihuje naléhavý americký hlas: „Scénář ti pošlu, Paul z toho vycouval“, a míjejí ho tři figury. Dva po stranách jsou oblečeni v saka s našitým logem Intel Centrino na zádech. Jeden má v ruce rozevřený deštník, který přidržuje nad mužem vprostřed, kterému patří ten masitý hlas. Během svižné chůze tento producent, protože kdo jiný by to mohl být, nejen stíhá rozhodovat o osudech natáčeného filmu, ale ještě sleduje obrazovku svého bezdrátově připojeného subnotebooku, který nese ve druhé ruce.
Večer se objevují domorodci navlečení v to nejlepší, co mají, snědí lovci exkluzivních fotografií a ti kapsáři, kteří se ve dne bojí. Vše sleduje slepý měsíc a trnitá oka tisíců kamer a stativů, kterých je tu bez pochyby víc, než hostů samých.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Když se sny plní, může to být i pořádná pohroma…

Když se sny plní, může to být i pořádná pohroma…

24. 4. 2024 | Komerční sdělení / PR | Inzerce

Romantická komedie Láska na zakázku představuje první záběry
Soudní bitva Aleca Baldwina nekončí. Herec opět odmítl vinu za zabití při natáčení westernu

Soudní bitva Aleca Baldwina nekončí. Herec opět odmítl vinu za zabití při natáčení westernu

6. 2. 2024 | Novinky | Tiscali.cz

Americký herec Alec Baldwin před soudem odmítl vinu za neúmyslné zabití, z něhož je obviněn v souvislosti se smrtelným výstřelem při natáčení westernu Rust v roce 2021. Informují o tom tiskové agentury.
Výstava Bond in Motion: auta agenta 007 v Praze

Výstava Bond in Motion: auta agenta 007 v Praze

30. 11. 2023 | Komerční sdělení / PR | Inzerce

Do Česka míří výstava Bond in Motion věnovaná vozidlům a technice z filmů o Jamesi Bondovi. Evropskou pouť zahájila v prosinci 2022 v Bruselu, vidělo ji přes 100 000 lidí. Pražské zahájení se koná 7. 12. 2023 v Křižíkových pavilonech na Výstavišti. document.write(""); document.write("");
Pedro Pascal prý krouží kolem hlavní role v nové Fantastické čtyřce

Pedro Pascal prý krouží kolem hlavní role v nové Fantastické čtyřce

16. 11. 2023 | Novinky | Adam Homola

Studio Marvel se údajně blíží k rozhodnutí o klíčové roli v nadcházejícím filmu Fantastická čtyřka, kde Pedro Pascal jedná o ztvárnění Reeda Richardse, známého také jako pan Fantastic.