Jsme v Anglii na konci 50. let 20.stol. Od přírody dobrodružná, avšak společenskými konvencemi spoutaná Stella (Natasha Richardson) se s malým synkem a manželem Maxem stěhuje do areálu psychiatrické léčebny na okraji Londýna. Max (Hugh Bonneville) je totiž nadějný psychiatr. Ačkoli má jeho práce v ústavu trvat jen dočasně, věnuje se jí Max svědomitě a zasadí se například o renovaci polorozbořeného skleníku v rozlehlém areálu útulku.


Ještě o něco výš potom dlí charisma šlechtického Iana McKellena (Gandalf v Jacksonově Pánu prstenů (The Lord of the Rings)). V Asylum představuje vrchního psychiatra Petera Cleavea. Edgar je jeho osobní pacient a Cleave jej nehodlá jen tak ztratit. Navíc se sám zamiluje do Stelly a oba hrdinové se stávají figurkami v jeho hře. McKellen svým tichým projevem a sametovým hlasem propůjčuje Cleaveovi zdání milého strýčka. Pod touto kápí je však studený a věcný zrak, tohle je inteligentní zlosyn, mnohem nebezpečnější, než brutální prosťák Edgar.

Max Hugha Bonnevilla je pak čiré neštěstí. Figura má v rukou fragmenty odpovědnosti i vzteku, ale nerozezná vážnost situace. Bonnevillovi u Mackenzieho zoufale chybí přitažlivost a je odsouzený k opuštění od prvního momentu.

Daná syrovost se však v artových kinech cení vysoko, a tak má Asylum reálnou šanci na vysoké pozice. Schválně, kolik z diváků si po návratu domů pustí Piano.