Nasnadě je otázka, v čem se bude Světozor od Aera lišit. Ivo Andrle, jeden z "pilotů", vidí hlavní rozdíl v tom, že Světozor bude otevřenější, méně exkluzivní, více pro kteréhokoliv náročnějšího diváka. "Práce s divákem tam nebude tak osobní a piplavá jako v Aeru," říká Andrle. "Tímhle hýčkáním se zaměření kina poměrně zúží, čímž se hodně lidí vyselektuje. Světozor by měl zůstat otevřenější pro širší skupinu, třeba i pro tu věkově starší, kteří se v Aeru nemusí cítit pohodlně. Obecně ale platí, že by se ta dvě kina neměla vybíjet, ale naopak doplňovat." Andrle pak oba biografy přirovnává k restauračním cenovým skupinám: zatímco Aero je klasická "čtyřka", Světozor by se měl stát "druhou cenovou".
Lišit se tedy bude zejména dramaturgie. Světozor má stát na kvalitních premiérových titulech, to jest na filmech, které jdou čerstvě do kin, ale nespadají do sféry běžných hollywoodských trháků. (Andrle: "Třeba Troja se tam určitě neobjeví.") Každý týden se jeden takový titul stane "filmem týdne" a bude v kině běžet v nejvyšších rotacích - včetně anglicky otitulkované kopie pro cizince, kteroužto praktiku hodlají "piloti" důsledně dodržovat. Světozor tedy zahájí nový provoz tuzemským snímkem Silný kafe, po němž bude následovat Sedmá pečeť, obnovené uvedení Jízdy (která před deseti lety premiérovala právě ve Světozoru), Party Monster, Český sen... Filmy týdne doplní pestrá kolekce klubových snímků a zejména v malém sále časem i dokumentů, animovaných filmů či experimentální tvorby.
Malý sál, nazvaný Jára, má kapacitu 55 osob, velký Láďa jich pojme 488. Oba jsou zatím osazeny pouze 35mm projektory, Láďa se však může pochlubit i zvukem ve formátu Dolby EX, který tam byl instalován v souvislosti s premiérou Tmavomodrého světa. Kromě kinosálů bude k dispozici i bar a také foyer, vybízející k pořádání výstav. Jako první tam proběhne expozice fotografií Jindřicha Štreita z Číny nazvaná Tváře za zdí; lze ji prý chápat jako pozvánku na Letní filmovou školu v Uherském Hradišti, která by se měla věnovat mimo jiné i čínské kinematografii.
Nové vedení Světozoru má dále v plánu "obnovit tradici dopoledních projekcí na Václaváku": provoz kinosálů by měl začínat už o jedenácté hodině. Poslední projekce budou končit tak, aby diváci stíhali poslední metra, která jezdí všechna příhodně v bezprostřední blízkosti kina. Na čase, sálu ani promítaném titulu však (alespoň prozatím) nebude záviset cena vstupenky, která je stanovená na jednotných sto korun.
Možná nejzajímavější je potom Andrleho pohled na to, jak by Světozor mohl v dlouhodobějším hledisku ovlivnit tuzemskou filmovou distribuci: "Pokud to kino bude fungovat jak si představujeme, tak to pomůže k rozšíření distribuce. Pokud distributoři artových filmů budou mít jistotu, že je bude kde hrát, budou moci být i díky tomuhle kinu odvážnější při nákupech a kupovat tak i věci, které by normálně nekoupili. Takže jestli se Světozor povede udělat dobře, bude mít potenciál generovat nové diváky, generovat zájem o art, o nějaký jiný směr kinematografie než Hollywood."
Nejčerstvější programové informace najdete na webových stránkách Světozoru - s tím, že tyto v plném rozsahu poběží až od září. Nejzvědavější zájemci potom nechť do Světozoru dorazí osobně v pátek 30. dubna na "zahajovací večer obnoveného provozu"; začátek ve 20:00, vstup volný.