Vyzkoušet životaschopnost této myšlenky chtějí na komedii Mistrovský plán s Eddiem Murphym a Benem Stillerem, která má v USA premiéru 4. listopadu. Předplatitelé digitální kabelové služby od Comcast Corp., kteří mají HD televizory a žijí v oregonské Atlantě nebo Portlandu, od 23. listopadu budou mít možnosti si film vypůjčit a v následujících 48 hodinách se na něj budou moci podívat, kolikrát budou chtít. Test bude dostupný zhruba pro půl milionu lidí.
Tato dvě města byla vybrána, protože jsou pro společnost Comcast trhem, kde značný počet lidí platí za její služby včetně balíčku vysílání v HD kvalitě, což je pro účast třeba; tyto dvě služby stojí zhruba 60 dolarů měsíčně.
zdroj:
tisková zpráva
Obyvatelé obou měst rovněž chodí pravidelně do kina, což z nich dělá dokonalé "pokusné králíky" pro vyzkoušení toho, zda budou lidé ochotní přijmout podobnou nabídku, a jestli to zároveň nesníží počet návštěvníků kin. Cílovou skupinou této myšlenky jsou převážně rodiny, které by částku kolem 60 dolarů při návštěvě kina stejně zaplatily.
Filmová studia se snaží najít nové způsoby, jak generovat zisk v době, kdy klesají příjmy z prodeje DVD. Zároveň ale nechtějí ohrozit návštěvnost kin. Test zahrnuje i ochranu kopie vypůjčeného filmu, aby nová iniciativa nespustila jen novou vlnu pirátství.