![]() [David Hemmings] |
![]() |
![]() |
![]() |
Hlavního představitele nalezl Antonioni v Davidu Hemmingsovi, který se touto rolí natolik proslavil, že byl v civilním životě s cynickým fotografem zaměňován. Ve své studii atraktivního a bohatého muže, reprezentanta generace etablované v polovině 60. let, dokázal s velkým citem pro míru rozeznít i jeho méně zjevné vlastnosti, jakými je schopnost hlubšího porozumění a pohledu. Památná je v tomto směru závěrečná scéna filmu, kdy se Thomas zapojí do imaginárního tenisového utkání, jež na kurtech městského parku hraje skupina bujarých studentů. Míček, který jim po přeletění hřiště vrátí do hry, je jako poznání, ke kterému uprostřed zelené louky dochází. K přijetí relativnosti jevů a trnité cesty k jejich podstatě.
Z hereček má kardinální roli Vanessa Redgraveová, zde jako fotografovaná žena z parku. Její ušlechtilý zjev, využívaný v pozdějších letech pro představitelky urozených dam (Howards End), výborně zapadá do koncepce postavy, vzrušující svou nevyzpytatelností a jistou nemoderností, zvláště když ji srovnáme s ostatními dívkami Thomasova ateliéru.
Film Zvětšenina zaujímá v Antonioniho tvorbě nejedno prvenství. Je jeho prvním zahraničním filmem, nejslavnějším (co se počtu diváků a mezinárodních cen týče) a díky ústřednímu tématu i nejosobnějším. Český divák se s ním může seznámit i v podobě literárního scénáře, který byl publikován v knize Michelangelo Antonioni, Kuželník u Tiberu (Odeon, Praha 1989).