Zlomené město - recenze

20. 4. 2013 16:00 - Recenze | Autor: Karel Drda

Zlomené město - recenze

Herectví Marka Wahlberga se velmi často stává terčem nejapných poznámek novinářů, kteří mu stále velmi rádi připomínají Markyho Marka. Prosím vás, zapomeňte na toto období z počátků kariéry tohoto amerického herce. Jeho filmy za to stojí. Pokud navíc máte rádi thrillery s trochou toho politického napětí, pak si zcela jistě užijete i snímek Zlomené město.

Hned z kraje je nutné si říci jedno. Film není žádným majstrštykem, na který se dlouho čekalo. Jenže, co z toho plyne? Že na každý snímek, který zrovna neláme rekordy v množství novátorských postupů, se nebudeme dívat? Mark Wahlberg neexceluje, ale podává solidní a neurážlivý výkon a rozhodně to není jen obyčejná slovní obezlička, jak se z něčeho vylhat. Pokud vás baví klasické americké detektivky, kde nerejdí rozklepaná kamera, kde se ctí solidní příběh, pak jste na správné adrese. Wahlberg si tentokrát střihnul roli soukromého detektiva Billyho Taggarta, který svoji praxi začíná díky vyhození od policejního sboru. Zastřelil vraha sestry své přítelkyně, a i když jej newyorský starosta

Zlomené město

Návrat ke starostovi

Hostetler (Russell Crowe) považuje za hrdinu, musí odejít. Existuje totiž svědek, který dokáže dosvědčit, že nešlo o sebeobranu. O sedm let později už nahání nevěrníky coby soukromé očko, většina klientů mu dluží peníze a skutečně záchranou v poslední chvíli přichází pomocná ruka od starosty. Ten chce od Billyho sledovat svoji manželku (Catherine Zeta-Jones), kterou podezírá z nevěry. Honorář 50 tisíc dolarů je více než dobrý a detektiv přijímá. Jenže nic není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Když velmi záhy Billy zjistí, že se žena starosty schází se šéfem volebního štábu jeho protikandidáta, dají se věci až příliš rychle do pohybu.

Zlomené město

Politika a thriller? To funguje

Režisér Allen Hughes není žádným velkým géniem, ale je přesně tím filmařem, který dokáže dostat z průměrného scénáře solidní podívanou. Zlomené město nenabízí úplně průhlednou zápletku, trochu si hraje s žánrem politického thrilleru, ale současně se předvádí coby velmi důstojný film detektivního žánru. Jasně, divák ostřílený mnoha filmy možná prokoukne hned na začátku, kdo je tím „zlým chlápkem“ v pozadí, ale vadí to? Billy Taggart je ideálním hrdinou, který u diváků najde zastání. Dostává šanci očistit své jméno a reputaci. Možná není Wahlberg hercem, který láme srdce kritiků, ale jeho výkony dostatečně fungují přesně tam, kde mají. Dokázal výborně sekundovat WilluFerrellovi v TheOtherGuys, sám se zhostil výborně své postavy v komedii Ted. Ani v akčních filmech nepodává vyloženě špatné výkony. Jeho Shooter byl bezesporu překvapením filmové sezóny v roce 2007. jenže Zlomené město nestojí na výkonech Wahlberga, či rutinérském přístupu Russella Crowa, ale především na dobře napsaném příběhu, který se nesnaží o žádné novoty, nabízí vlastně jen dobré řemeslo. Je to dneska málo?