Wolverine - recenze

31. 7. 2013 - 12:00 | Recenze | Karel Drda

Wolverine - recenze Wolverine | zdroj: Profimedia

O sérii X-Men vždycky velmi razantně říkám, že nejsem jejím fanouškem. Příliš organizovaná skupinka mutantů v čele s diktátorským plešounem na invalidním vozíku mi připomíná firemní sektářství zahraničních korporací a prostoduchost jejich boje proti těm „zlým“ mne uvádí v šílenství. Jedinou postavu z jejich univerza, kterou jsem si opravdu upřímně oblíbil, je Wolverine. Ten chlápek ví, co je dobro, ale nenechá si od nikoho kecat do života. A svůj styl si udržel ve svém dalším filmu.

Wolverine 2013 je stále zábavnou a charismatickou postavou, která se však tentokrát objevila v prostředí, které možná působí trochu exoticky, ale současně také vyvolává dojem chladného producentského kalkulu. Logan je stále při síle a posun v časové ose zpět s divákem vlastně ani příliš nehne. No tak jsme zase v minulosti, nikoho to netankuje. Hlavně, že největšího z X-Menů hraje opět Hugh Jackman!

Logan u psychologa

Cesta do Japonska není ničím jiným, než přivolat na hlavního hrdinu nová a neokoukaná digitální dobrodružství. Příběh sám o sobě není podstatný – bohužel. Hlavní devizou je pouze titulní postava, opravdu dobře natočená (velmi vzácná) akce a pak spousta dialogů. Co z toho vlastně potřebujeme k poznání Loganovy duše? Kam sakra zmizeli scénáristé, kam zmizel dobrý a zajímavý příběh? Wolverine se utápí v zoufalé snaze dát jednotlivým postavám jakýsi rozměr, ukázat existencionální výraz v obličeji svalovce, co hledá smysl života. A tak zde všichni blafou, jsou tak nějak divně nasvíceni a především nás režisér Mangold nutí přemýšlet, nenápadně a pomalounku. Na takový film přeci nejdu přemýšlet, je mi úplně jedno, že dosud nám nebyly jednotlivé osobnosti série vykresleny tak precizně. Vždyť to jsou jen malovaní troubové z komiksů. Koho vlastně zajímá, že Logan jede do Japonska, aby se zde snažil pozabíjet pár místních mafiánů a lkal celou dobu nad smrtí své drahé.

Neustále si omlouváme hloupé a blbé filmy tím, že jsou přeci dobře natočené po řemeslné stránce, že jim nejde téměř nic vytknout. Režisér Mangold by za Wolverina měl získat cenu nejlépe natočeného řemeslného filmu. K dokonalosti mu už chybí jen Karel Roden v roli psychologa a Hugh Jackman coby chlápek, který postrádá svoji milou.

Totální nuda

Nejzbytečnější film z celé série se pokouší právě na onu sérii zapomenout tím, že ze sebe chce udělat něco víc. Tvůrci hodili za hlavu vše, co dosud bylo vyřčeno. Provedli takový nucený restart se stejným hercem. Unylost, strnulost, zoufalost, bezpáteřnost, divné Japonsko, psychologický film, Jackman, příliš dlouhá stopáž… Máte pocit, že zbytečně přeháním? Pokud sami sebe definujete jako fanouška postavy Wolverina, tak jsem na vás opravdu zvědavý, co si o nové poloze tohoto nesmrtelného komiksáka řeknete.

Hodnocení 50 %