Vlhká místa - recenze

25. 11. 2013 14:09 - Recenze | Autor: Karel Drda

Vlhká místa - recenze Zdroj: Archiv

Zařekl jsem se, že budu na filmy více koukat jako obyčejný divák a ne povýšený pisálek, který do všeho kopne a sám neumí natočit nic jiného, než pár sprostých videí na YouTube. Takže jsem dostal ten příšerný nápad, že vám přiblížím nový snímek Vlhká místa.

To zase jednou Němci natočili film! Příběh o dívce, která se chová jako prase a své okolí tím šokuje, je tím nejméně šokujícím filmem všech dob. Nebo to tak alespoň vypadá. Nutno ovšem dodat, že ke smutku tvůrců, kteří naopak všemi těmi nechutnostmi chtěli pravděpodobně nalákat teenagery a dospívající do kina. Jenže když budete do zblbnutí opakovat slovo „hovno“, také velmi záhy ztratí svůj původní význam. Vlhká místa se snaží o to být něčím, co bude nabourávat stereotypy a od prvních chvil se ohání tím nejtrapnějším marketingem.

Sex trochu jinak

Chce na postavě osmnáctileté Helen (Carla Juri) ukázat obyčejnou fekálně sexuální komedii jako trochu vážnější film. Když k pornu napíšete chytré dialogy, bude to stále porno. Dívka šokuje pitomoučkými postoji a ukazuje je pouze duševní nemohoucnost tvůrců. Sedíte si prostě v přítmí kina a sledujete dlouhou řadu skečů, v nichž si dotyčná vyholuje rozkrok (špatně), takže skončí v nemocnici, mele neuvěřitelné nesmysly a urputně se snaží být strašlivě nechutná. Je to taková tak nechutnost pro efekt. Herečce nevěříte ani slovo. Ti ostatní jejím názorům jen nahrávají, tvoří jakési křoví zbytečnosti. Režisér David Wnendt však zjevně svému příběhu věří a snaží se nám servírovat svoji víru ve zbytečnost pod rouškou umění. Pokud však ani po třiceti minutách nevíte, o čem to celé je, pak je určitě někde chyba. Zajímavé také je, že všechny ty nechutnosti i zde opravdu zevšední a jediné resumé je, že dotyčná postava je opravdu debil.

Trapná německá nesmylnost

Tak fajn, tak si dotyčná raději užije se zeleninou, místo aby použila dildo. A co z toho? Po delší době humusů a divných věci se dozvíme, že hlavním cílem je usmířit rozvedené rodiče. Cože? To bych věřil Tomáši Holému, v některém z jeho dětských filmů, ale ne dospělé ženské, která se chová jen jako nezvedené čuně. Postupná proměna pak dělá fekálně laděné postavy velmi křehkou dívku, která je vlastně velmi citově založená. V tuto chvíli máte chuť vzít kvér a pana režiséra, který prý nějakou dobu zacláněl i na FAMU, pod hrozbou exekuce odstavit od natáčení jakýchkoliv filmů v budoucnosti. Myslel jsem si, že Vlhká místa budou další teenagerskou komedií o sexu. Jenže tohle je fakt ta největší šmíra, co z Německa přišla.

Hodnocení: 10 %