Slovo opus je přitom nanejvýš vhodné: film sestává ze 180 tisíc animačních okének (1,5 x více, než Miyazakiho Cesta do fantazie), 400 3D střihů, rozpočet přesáhl ohromujících 20 miliónů USD a práce trvala 8 let.


Svým apokalyptickým námětem pak Steamboy nepřipomíná jen Akiru, ale třeba i nedávný Tezukův Metropolis, k němuž psal Ôtomo scénář.

Kamera je rozmáchlá, technická vybroušenost animace samozřejmá, hudba velkolepá. Páchal ji Steve Jablonsky, autor kompozic z Pearl Harboru. Dívá se na to pěkně a námět se nezdá být vůbec marným. Díky obecně přístupnému tématu i zřejmě nepříliš brutálnímu zpracování akčních scén (pro opak viz Akira) by mohl Steamboy oslovit poměrně široké publikum, i když rodiny s dětmi to asi nebudou.