Nejlepší vizuální efekty: John Knoll, Hal Hickel, Charles Gibson, Allen Hall (Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže)
Nominace: Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže vděčí za své efekty specialistům z legendárního studia ILM. John Knoll v posledních letech pracoval výhradně na dvou velkých filmových sériích, Pirátech z Karibiku a Star Wars. O Oscara usiloval prvními dvěma epizodami Hvězdných válek i jedničkou Pirátů, ani jednou si na něj ale nesáhl. Hal Hickel má zatím na kontě jedinou nominaci, a to za Piráty z Karibiku: Prokletí Černé perly. Charles Gibson se rovněž podílel na vizuálních efektech v jedničce Pirátů, Oscara má za Babe, galantní prasátko. Allen Hall se kromě Oscara na Forresta Gumpa pyšní nominacemi za Oheň a Velkého Joea. • Poseidon vznikal za spolupráce studií KNB EFX Group, CIS Hollywood a ILM. Boyd Shermis je specialistou na akční snímky (Nebezpečná rychlost, Operace: Hacker), nominován dosud nebyl. Kim Libreri se podílel na trilogii Matrix, má doma cenu Akademie za technický přínos. Chaz Jarrett se podílel na historickém dramatu Trója nebo prvních dvou dílech Harryho Pottera, nominován je poprvé. John Frazier se může chlubit Oscarem za Spider-Mana 2 a šesti nominacemi navrch. • Snímek Superman se vrací opatřili vizuálními efekty členové studií Framestore CFC a Rhythm & Hues. Mark Stetson se pyšní Oscarem za Pána prstenů: Společenstvo Prstenu. Neil Corbould má rovněž jednu zlatou sošku, a to za Gladiátora. Richard R. Hoover byl zatím „jenom“ nominován zásluhou thrilleru Armageddon. Také Jon Thum si už jednoho Oscara vysloužil, podílel se na sci-fi Matrix.