Je zajímavý rozdíl mezi rapem a rapovým videoklipem. Rap samotný je dneska asi nejupřímnější výpověď dospívající mládeže – příliš idealistické a příliš citlivé na to, aby své čerstvě otevřené oči dokázala zavřít před špatnostmi světa. Rapový videoklip je oproti tomu o klucích, kteří máčí ruce v kameře a upřímného na nich často není vůbec nic.
V Nenávisti se rap a hip-hop objevuje převážně v pozadí, je však filmovým ztvárněním toho nejlepšího, čím –alespoň pro mě- je.
Vinz (Vincent Cassell) je holohlavý rádoby-gangsta židovského původu. Hubert (Hubert Koundé) je černý amatérský boxer. Saïd (Saïd Taghmaoui) je Arab.
Je jim všem přes dvacet a jsou to kamarádi z okolí. Potkají se ráno po incidentu a prozevlují spolu den a noc – navštíví mejdan na střeše paneláku (vyrazí je odtud policie), zajdou za Abdelem (nepustí je k němu), zajedou za kamarádem do centra, ocitnou se na vernisáži… Hnacím motorem zůstává Abdelův osud. Pokud zemře, Vinz hodlá odprásknout policajta. S kvérem fešácky za pasem, s buldočí chůzí a žiletkovou tváří by mohl být prototypem slepé NENÁVISTI. Nebýt těch smutných, nebo starostlivých Cassellových očí. Díky nim je Vinz spíš James Dean betonového věku.
Kassovitz má ovšem navíc smysl pro absurditu a humor - Vinz ve městě vidí chodit stračenu, před zrcadlem si cvičí de nirovské „A to mluvíš ke mně?“, na záchodech v baru kluky překvapí stařík mrazivě vtipnou historkou ze sibiřského lágru…