Millerovi na tripu - recenze

31. 8. 2013 - 14:37 | Recenze | Karel Drda

Millerovi na tripu - recenze zdroj: tisková zpráva

Film režiséra Rawsona Marshalla Thurbera Millerovi na tripu svým způsobem popírá tvrzení říkající, že předvídatelné a příběhově zcela průměrné filmy musí být zákonitě špatné. Opět svým způsobem zde platí další poučka, kterou jsem se hodně dlouho váhal napsat. Jde o nejlepší letní komedii, která dorazila do kin ve chvíli, kdy je celé léto v hajzlu.

Komedie natočená jen za pouhých 34 miliónů je v měřítku současného Hollywoodu vlastně nízkorozpočtovým filmem. Hlavních rolích si můžeme vychutnat po dlouhé době zábavnou Jennifer Aniston v roli pořádně sobecké striptérky a pak celou řadu dalších hereckých nul, které však filmu dodávají punc čehosi neokoukaného a děsně zábavného. Zafungovala zde vlastně taktika dobře vybraných postav, které na svých rolí padly jako ušité. Jednoduše zvrácené, že? Nic víc už nebylo třeba a je zde naprosto ujetá komedie lehce blbém dealerovi drog Davidovi, který díky adolescentním násilníkům najednou dluží prachy místním dodavateli. Žádný velký šéf to není, ale je nutné s takovým chlapíkem vycházet dobře. Od koho budete kupovat, když vám nikdo nebude prodávat?

Fiktivní rodinka vyráží

Otázka tedy, zní, jak sebrat peníze bez práce? V případě, že prodáváte drogy, pak je logické, že se chytnete svého řemesla. David v podání Jasona Sudeikise se rozhodne pro kontraband z Mexika. Pro splnění této zdálnivě jednoduché mise si však vybere partičku debilů (to slovo sem opravdu patří), s nimiž se vydá na jednu z nejbizarnějších drogových misí v dějinách filmu. Striptérka, pokérovaná hlupačka Casey a panic Kenny vyrážejí pro drogy coby falešná rodinka na výletě. Společnost téhle opravdu šílené rodince dělá karavan a záminka obskurní oslavy Dne nezávislosti. Je jasné, že průšvihy na sebe nenechají dlouho čekat. Režisér Thurber kupodivu nevsadil jen na gagy plynoucí z nějakých nedorozumění, ale do svého filmu pustil i docela fajnové dialogy, takže se mnohem víc člověk baví tím, co herci říkají, než co ve skutečnosti dělají. Tvrdit o snímku We´re Millers, že je mnohem více konverzační komedií, je docela na místě a je to hlavně jedno z těch příjemných zjištění, které od takového filmu vůbec nečekáte. Prozrazovat více z děje není třeba, nechť si každý toho mála překvapení užije sám. Na druhou stranu nelze opomenout fakt, že je to po dlouhé době komediální žánr, kde se neprdí a nekrká, kde se humorné scénky staví na trochu jiných principech a přesto to všechno parádně funguje.

Jennifer Aniston znovu nahoře?

Paradoxní na celém snímku je obsazení Jennifer Aniston, kvůli které mi několik lidí řeklo, že na to kvůli ní nepůjdou. Stále si jí hodně lidí spojuje se seriálem Přátelé. Pokud zrovna dotyčný nepatřil k jeho příznivcům, pak to lze docela pochopit. Je to však velká chyba, protože dnes 44 letá herečka dosáhla v této roli asi svého hereckého vrcholu. Paradoxní je, že sama sebe by raději možná viděla někde jinde a v jiných filmech. Přesto však její cynická Rose je něčím, co se v komediích neobjevilo hodně dlouho. Bizarní zápletka nenabídne sice takové rozuzlení jako třeba Horrible Bosses, ale na druhou dokáže jednu zásadní věc – od začátku až do konce se budete smát. Film má jeden typický neduh, který se objevuje snad vždy, když si říkáte, že máte před sebou legrační příběh bez nějakých přidaných hodnot. Ty se totiž objeví v tu nejméně očekávanou dobu a nabídnou trochu té romantiky a lásky. Pokud si tuto část odmyslíte, je rodinka Millerů jedoucích pro kontraband nejlepším hereckým seskupením letošního roku. Jestli si tento titul v loňském roce uzurpoval pro sebe medvídek Ted, pak v letos zasluhuje vaši pozornost věčně kalkulující Rose. Někde jsem slyšel, že Aniston se díky této roli vrátila na vrchol. Kdepak, tam už se tato upadající hvězdička asi nikdy nevrátí. Rád si ji ale budu pamatovat z této komedie, než ze seriálu, který jednu dobu nebral konce.