Harry Gregson-Williams: Veronica Guerin - soundtrack

25. 1. 2008 - 15:19 | Téma | red

Harry Gregson-Williams: Veronica Guerin - soundtrack zdroj: tisková zpráva

Ke svému režisérskému comebacku si Joel Schumacher coby hudebního skladatele přizval Harryho Gregsona-Williamse - jejich první spolupráce na Telefonní budce vzbudila příjemný ohlas mezi příznivci ambientní elektroniky

Ke svému režisérskému comebacku si Joel Schumacher coby hudebního skladatele přizval Harryho Gregsona-Williamse - jejich první spolupráce na Telefonní budce vzbudila příjemný ohlas mezi příznivci ambientní elektroniky. Následujícím projektem Veronica Guerin se ale posunuli zcela na jinou kolej. Drama o zavražděné Irské novinářce, která píchla do „vosího hnízda“, když se v novinách rozepsala o ožehávám tématu tamních drogových kartelů, je oproti ostatním Schumacherovým filmův emotivnější, než bývá zvykem. Stejně tak na tom je i Williamsova hudba, ze které se z větší části vytratily experimenty s elektronikou. Mnohem větší důraz je tu teď kladený na smutnou a melancholickou atmosféru, kterou buduje orchestrální část soundtracku.

Ta je vzhledem k lokaci, kde se snímek odehrává (Dublin), obalena do tradičního irského aranžmá, které dnes bohužel zní jako solidní klišé, především díky značné popularizaci stylu Jamesem Hornerem (např. Devil´s Own, Titanic, Brave Heart). Nicméně Williams dojem zachraňuje výtečnými zpívanými skladbami v podání Sinéad O´Connor (One More Day, The Funeral) a Briana O´Donnella,. Toho Williams objevil při Schumacherově návštěvě Dublinu, jak za peníze zpívá na ulici. Později při natáčení hudby si pak na něj vzpomněl, znovu ho našel, a teprve desetiletý O´Donnell tak mohl nazpívat nejlepší skladbu na soundtracku – Bad News.

Oproti zmíněným orchestrálním a zpívaným skladbám je tu ještě menší zástup elektroniky – např. ve skladbách Driving, Researsch, Coversation nebo The Killing, která zde jistě patří mezi nejlepší – silná, úderná, emocemi přervaná skladba, zcela nedostižná čemukoliv např. z Telefonní budky nebo Spy Game. Pokud byste si někde v prodejně chtěli soundtrack oťuknout, nemám lepší doporučení než právě The Killing nebo Bad News.

Verdikt: Jestli máte raději nějaké hlubší soundtracky a v předchozí diskografii Gregsona-Williamse nic takového nenacházíte, je tahle deska právě pro vás.

Hodnocení: 70 %

Seznam skladeb:

01. One More Day (3:20)

02. Dublin 1996 (2:50)

03. Driving (1:37)

04. Preparations (1:50)

05. The Killing (5:07)

06. Research (1:03)

07. Traynor Lies (2:11)

08. The Beating (4:24)

09. Conversations (1:54)

10. First Varning (1:14)

11. Bad News (6:05)

12. Second Warning (1:14)

13. Deceit (3:32)

14. Never Show Your Fear (1:23)

15. The Funeral (2:21)

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Amy Adams trpí v novém thrilleru Žena v okně na agorafobii

Amy Adams trpí v novém thrilleru Žena v okně na agorafobii

9. 4. 2021 | Trailery | Adam Homola

Nový thriller Netflixu Žena v okně s Amy Adams v hlavní roli se blíží a novým trailerem připomíná brzké vydání.
Kdo mi jde po krku postaví Angelinu Jolie proti zabijákům a lesnímu požáru

Kdo mi jde po krku postaví Angelinu Jolie proti zabijákům a lesnímu požáru

8. 4. 2021 | Trailery | Adam Homola

Warner Bros představují první trailer na nadcházející thriller Kdo mi jde po krku s Angelinou Jolie v hlavní roli.
Potvrzeno: Sylvester Stallone už v Creed III nebude

Potvrzeno: Sylvester Stallone už v Creed III nebude

7. 4. 2021 | Novinky | Adam Homola

Boxerské drama Creed bylo výborné a Stallonovi přihrálo nominaci na Oscara. Jenže teď se svou nejslavnější rolí asi definitivně končí.
Space Jam: Nový začátek posouvá věci do digitálního světa

Space Jam: Nový začátek posouvá věci do digitálního světa

6. 4. 2021 | Trailery | Adam Homola

Warner Bros toho budou mít letos docela dost, ale vedle všech těch Matrixů a Dun by neměl zapadnout ani nový Space Jam.