![Yusuf](http://dokina.timg.cz/apollo/pictures/20035172004852986.jpg)
![Bez práce](http://dokina.timg.cz/apollo/pictures/200351720049332723.jpg)
Jak se doba Yusufova pobytu v Mahmutově bytě prodlužuje začínají na sebe mít navíc oba solidní ponorku. Mahmut se vyznačuje puntičkářstvím, které Yusufa irituje. Nesplachuje, neuklízí odpadky a kouří, kde nemá.
![Poslední cígo](http://dokina.timg.cz/apollo/pictures/200351720049542304.jpg)
S přibývajícím časem se odcizení mění v pravou nenávist. Mahmut postrádá stříbrné hodinky a podezírá Yusufa z krádeže tolik, že mu prohledá věci. Když hodinky najde v krabici s harampádím, nepřizná to.
![Sama v jeho posteli](http://dokina.timg.cz/apollo/pictures/200351720049727932.jpg)
Muzaffer Özdemir dává Mahmutovi výraz vymačkaného ovoce, Yusuf Mehmeta Emina Topraka je zas plný touhy, o které však i on ví, že ji nikdy nevysloví. Umění obou herců, kteří jsou na plátně téměř pořád, se výrazně podílí na pozitivní stránce Uzaku.
Ceylan také skvěle kreslí kulisy- promrzlý, zasněžený a pošmourný Istanbul, Mahmutův byt, kde některé pokoje sálají teplo a jiné koušou zimou… Nekonečně dlouhé záběry kamery, absence hudby a naopak zvýrazněné zvuky a hluky města dávají Uzaku nádherně melancholickou atmosféru. Je až neuvěřitelné, že si to Ceylan všechno sám dokáže ušéfovat.
V pozdější fázi se režisérova pozornost bohužel upře na Mahmutovo rodinné pozadí a jeho nemocnou matku a biják se trošku propadne. Kdyby si podobné vedlejší linky ušetřil, ta hlavní by vyrůstala výš.