Zpátky do ringu - recenze

3. 1. 2014 13:36 - Recenze | Autor: Karel Drda

Zpátky do ringu - recenze

Lepší obsazení už film o dvou boxerech v důchodu mít prostě nemohl. A pro ty, co nechtějí slyšet holou pravdu, to napíši ještě jednou. Nemohl. Rocky Balboa si to v ringu na stará kolena rozdá s Jakem La Mottou a ještě se u toho budeme neskutečně bavit. Zpátky do ringu je parádní komediální jízdou s dvěma naposto úžasnými herci, pardon – boxery.

Oba hlavní hrdinové v podání Sylvestera Stallona a Roberta De Nira jsou boxeři, kteří jsou již dávno ve výslužbě, ale stále v nich dřímají vzpomínky na nedokončený vzájemný zápas. Ego dvou kohoutů v ringu, který čeká na rozhodující zápas jejich skončené kariéry, je hlavním středobodem celého příběhu. Kolem něho postavil režisér Peter Segal velmi vtipnou, ale současně i napínavou zápletku. A film se mu povedl. Před kamerou měl dvě herecké osobnosti, z nichž každá fungovala v žánrově zcela odlišných filmech, ale dokázal je spojit boxem a zájmem o solidní příběh. Že za rozhodnutím obsadit oba pány byly i jejich slavné role z konce sedmdesátých a začátku osmdesátých let, o tom asi vůbec nikdo nepochybuje. Stallone je Henry Razor Sharp a De Niro Billy Kid McDonnen.

Důchodci v ringu

Oba pánové mají za sebou velmi úspěšnou kariéru v boxerském ringu. Oba dva jsou z Pittsburgu, což znamená, že se pánové zrovna moc nemusí a jejich hádky a škorpení v době jejich aktivní kariéry bavily nejen média, ale také fanoušky. Oba dva se v ringu několikrát střetli a oba i odnesli i vítězství, jenže je zde rok 1983, který v jejich životech má punc nedořešeného utkání. Tehdy totiž Sharp pověsil boxerské rukavice do skříně a ukončil ze dne na den kariéru. V McDonnenovi však plápolá stále plamínek jisté křivdy. Stačí jej trochu přiživit a ego se rozhodne vzít věci do svých rukou. Takže tu máme současnost, dva přestárlé chlápky, co zrovna nemají dobrou fyzičku a jeden zápas, který má všechno rozhodnout. Filmu prospívá nejen příběh, ale také neuvěřitelný výkon obou pánů, kteří se bez uzardění odrazili od svých boxerských kultovních postav a předvedli Rockyho a La Mottu, jak by asi vypadali v pětašedesáti letech. Film stíhají dokonale parádní ironické hlášky, Sly a De Niro si dělají legraci nejen z toho druhého, ale i ze sebe. Baví nás i tím, jak si dělají legraci z celého boxerského byznysu, ale i filmových klišé, které jej provázejí. Jestli ve filmu něco funguje, pak je to divákovo nechtěné, ale vlastně permanentní srovnávání s Rockym a Zuřícím býkem. Ta konfrontace je nechtěná, ale vlastně s ní tak trochu tvůrci počítali a kdo si myslí, že obsazení zrovna těchto dvou pánů je náhoda, pak netuší nic o vychytralosti producentů. Alan Arkin v roli starého trenéra Conlona bude asi nejvíc připomínat Rockyho trenéra, ale jeho hlášky zde budou mnohem ostřejší.

Lednová komedie

Zpátky do ringu je jedním z mnoha filmů, které se k nám nedostaly v loňském roce a distributoři dohánějí jejich nasazením do kin v lednu opožděné premiéry. No buďme rádi za to, že rok 2014 začíná tak silným filmem, u něhož se opravdu budete báječně bavit od začátku až do konce. Neznat boxerskou minulost obou herců je v takovém případě trochu na škodu, ale snímek funguje i bez toho, což je samozřejmě dobře. Sly i De Niro bodují po dlouhé době v „nebéčkovém“ filmu, v němž mají šanci oslovit opravdu široké spektrum diváků. A nejít na Zpátky v ringu by byla neodpustitelná chyba.