Proč se vydávají mladí muži z takových míst jako je Alabama do New Yorku? Prodávat padělané kopie knih a nahrávek všeho druhu? A kdo je tenhle mladý muž jménem Shawn MacArthur? Když mladík otevře svůj „krámek“ (prodává z tašky na jedné newyorské ulici) stane se obětí dobře zorganizované tlupy zlodějů. Zaujme jejich šéfa, který v něm vidí další možnost výdělku. Historka o tom, jak venkovský mládenec přišel do velkého, zlého města a uspěl díky pádnosti vlastních pěstí, platí v tomto případě doslova...
Film má jednoduché schéma, nic neočekávaného se nestane, vše je od začátku jasné. I scenáristické skoky do prázdna jsou omšelé: proč si mladík s vysokoškolským vzděláním vydělává na život prodejem podřadného zboží na ulici a pak pěstmi? Shawn boxuje postupně s protivníky z Ruska, Mexika, Asie, a nakonec s černochem. Jako bychom se museli povinně prokousat očekávatelnou mezinárodní bídou.
Příběh ale zachraňují postavy a jejich vztahy. Hlavní hrdinové jsou velmi lidští, nejednoznační, chybující. Přestože scénář je v jejich vývoji silně omezuje, jsou schopní lidských poklesků i porozumění. Jejich mezilidské vztahy se rozvíjejí pomalu, pokrouceny jejich dřívějšími životy a zkušenostmi. Vše je tak dobře zahráno, že hotový film putoval do kin, a ne rovnou na DVD.
Tak například Harvey, podvodníček a zlodějíček třetí třídy. Pořád hledá něco na prodej, něco „na obchod“, možnost výdělku. Je to příslovečný černoch z Chicaga, jehož sny pohltil chodník New Yorku. Ale jak jemně a odstíněně je zahrán, jak praktický a přitom smutný člověk to je. Terrence Howard je jako Harvey Boarden pln lidského pochopení a beznaděje, které jsou většině herců vzdáleny nejenom na plátně…
Shawn zde představuje typ příjemně vypadajícího (snad až příliš dobře), poměrně čerstvého mladíka z provinčního města (je z Alabamy). Je nezkušený a je to na něm vidět. S přehledem a zádumčivou tajuplností ho hraje Channing Tatum, který se objevil již v režisérově debutu A Guide to Recognizing Your Saints, a nedávno také ve Vzpouře v Seattlu.
Vůbec – svět zdejších pouličních boxerů je plný krasavců. Například Martinou (Luis Guzmán) a Evan Halley (Brian White), oba dřívějšími zápasy neposkvrnění, což je poměrně nereálné ve světě bídy a rvaček.
Zulay Henaová v roli krasavice Zulay Velezové, doplněná obvyklou dcerkou a neobyčejnou babičkou, je tu hlavně jako sexuální doplněk, ale i ona má svůj kousek lidskosti. Altagracia Guzmanová v roli oné otravné babičky si zaslouží zvláštní pozornost za skvělý výkon, který do filmu vnesl prvky komedie. A co ti dva (Shawn a jeho černošský rival Evan), kteří se znali na Jihu, a teď se potkali ve velkém městě, kde jejich cesta k úspěchu vede přes zápas v ilegálním ringu? Jak moc změní takové okolnosti lidský život?
Je to krátký, poměrně jednoduchý film, klasickým způsobem snímaný kameramanem Stefanem Czapskim v temných tónech, jakoby zaprášený, ošoupaný, unavený. Chladné temno filmu noire je částečně předvedeno v hereckých výkonech. Příběh se vyhýbá zbytečným krutostem a hrubostem, i když je tu dost bitek. Ty ale vlastně, až na závěrečný boj, nevedou k podstatným zvratům děje.
Box bez rukavic, holýma rukama, má v New York City (neplést si se státem) dlouhou tradici. Trvá to již více než sto let, a skoro stejnou dobu je tento sázkařský „sport“ ě zakázaný. Dlouhé roky se skrýval za zamčenými dveřmi malých arén a za zdmi dvorků. To proto, že protivníci si při něm doslova rozmlátí lebky, trvalá poranění mozku byly součástí těchto soubojů, v nichž chudáci bez peněz mlátili jeden druhého pro pobaveni lůzy a boháčů. Není jisté, zda se to ještě v takovém rozsahu odbývá. Kolik asi peněz bylo již prosázeno na neznámé, nadějné boxery, kteří se ale nikdy neobjeví v žádné regulérní lize. Nejsou to ale obvykle oni, kdo na soubojích vydělávají.