Tenhle pozdrav bude brzy slyšet i v českých kinech. Podzimní sezónu totiž rozčísne životopisné hudební drama Jamese Mangolda Walk the Line o muži v černém aka Johnny Cashovi: v USA 18.11., v ČR 12.01.06.
Johnny Cash je bez sebemenší pochybnosti legenda nad legendy. Od toho, že se stal ikonou country dřív, než mu bylo 30 k 50 miliónům prodaných desek a jednoznačné a neopakovatelné vizáži chlapíka „v černém“. Od toho, že inspiroval kdekoho až k obdivuhodnému hudebnímu znovuzrození pod dohledem Ricka Rubina v 90.letech. Díky němu Cash ovlivnil generaci, pro kterou je jinak country slovem posměchu. Od toho všeho až ke strhujícímu coveru Hurt od NIN, ze kterého udělal Mark Romanek na samém sklonku Cashova života zabijáckou odvahou a buldočí upřímností největší videoklip všech dob. Trent Reznor se u něj rozbrečí a později na koncertě bude Hurt ohlašovat: „Tohle je písnička, kterou jsem napsal, ale která už mi nepatří.“

Podobný námět ale měl už loňský Ray Taylora Hackforda, který mapoval osud Raye Charlese.
Scénář k Walk the Line napsal James Mangold spolu s Gillem Dennisem (Without Evidence) podle (auto)biografických knih The Man in Black Johnnyho Cashe a An Autobiography, kterou s Cashem sepsal Patrick Carr.
I výroba Walk the Line probíhala ve spolupráci s Cashovými. Ti také vybírali herce, kteří je měli představovat: Johnny Cash zvolil Joaquina Phoenixe a June Carterová Reese Witherspoonovou.

Phoenix v poslední době pravidelně střídá role v žánrovkách i dramatech: objevil se jak v hasičárně Okrsek 49 (Ladder 49), tak v Hotelu Rwanda.
Reese Witherspoon se prosadila jak v blondýnkovských komediích Pravá blondýnka (Legally Blonde), nebo Holka na roztrhání (Sweet Home Alabama), aktuálně je potom k vidění v Jarmarku marnosti (Vanity Fair).
V epizodní roli se objeví i Cashův syn John Carter Cash.

Kameru Walk the Line měl na starosti Phedon Papamichael, jehož hru se světly a atmosférou známe z Wendersova jitřně studeného The Million Dollar Hotel, či z Payneovy odpoledně prosluněné Bokovky (Sideways).
Walk the Line se mělo v kinech objevit už v dubnu. Kvůli oscarovým ambicím byla ale premiéra přesunuta až na závěr roku. Hlavními - a svým způsobem také silnějšími - soupeři o pozlacené sošky by Mangoldovi měly být: Spielbergův projekt o masakru izraelských sportovců během OH v Mnichově rroku 1972, protiválečný Jarhead Sama Mendese a westernový The Three Burials of Melquiades Estrada Tommyho Lee Jonese.