Přibližně před dvěmi lety jméno Brian Tyler nikomu nic neříkalo. Skládal pro televizní a undergroundové béčkové filmy (Six String Samurai, Buba Ho-Tep), případně pro nevýrazné komedie (Panic s Jasonem Biggsem). Známější byla jeho přezdívka BT mezi posluchači taneční hudby. Tato hudba mu pomohla v současnosti. Režisér Rob Cohen pro svůj snímek Rychle a zběsile požadoval elektronickou, až taneční hudbu, ovšem s částečným charakterem hudby filmové, což se Tylerovi podařilo úspěšně vytvořit.
V roce 2003 Tyler skládá jako divý. Má za sebou úspěšnou kompozici pro seriál Childeren of Dune (několik hodin hudby, nakonec vyšel téměř 80 minutový soundtrack), horror Darkness Falls, před sebou ještě čtyři rozpracované projekty (Timeline, Godsend atd.) a do stejného roku patří ještě hudba k filmu The Hunted, jehož recenzi právě čtete a který je opravdovou lahůdkou.
Tyler na sebe upozornil až po té, co složil těžkotonážní elektronickou hudbu pro Rychle a zběsile, ale neznamená to, že umí jen a jen elektroniku. The Hunted (u nás jako Štvanec) je totiž až na lehké elektronické pozadí v některých skladbách především o silném orchestru.
Smyčce, klavír, perkuse, burácející lesní rohy. Tyler se na orchestraci soundtracku opravdu vyřádil, ovšem nestojí za ní sám, pomáhal mu dvorní orchestrátor Elliota Goldenthala Robert Elhai. Tylerova hudba tak v sobě nese rys Goldenthalovi mohutnosti.
Úvodní skladby Asymetric Rhytms a Disordered Patterns, jsou opravdu silné, kloubící smyčce, perkuse a dechové nástroje v jeden perfektní celek. Obě zmíněné skladby jsou ukázkou toho jak Tyler na Hunted skládá akční hudbu, která se pak střídá s poklidnějšími pasážemi třeba v následující Winter Shift (skladba ve filmu patří postavě Tommy Lee Jonese). Pro klidnější pasáže na soundtracku Tyler zvolil jemnější smyčce a housle.
Pro thrillerovou hudbu (např. skladba Emergence) je pak příznačný goldsmithovský klavír, opepřený temnějším soundem (výborná skladba Machinations). Zastoupení na soundtracku má i elektrická kytara, výrazná ve skladbě s moc hezkým názvem – Coda Con Furioso (taktéž dobrá).
Hudebně se tedy soundtrack vyvedl, jen škoda že na sobě nese klasické rysy vydavatelské společnosti Varese Sarabande – krátkou stopáž (35 minut) a ubohý dvoustránkový booklet, který je tentokrát zajímavý alespoň tím, že v něm najdete pár fotografií z mixování hudby ve studiu Sony.
Nad kvalitou alba vysoko přečnívá kvalita hudby, takže koupě to není vůbec špatná. Uvidíme, co bude v Tylerově kariéře následovat. Rozhodně se máme na co těšit…
Hodnocení: 80 %
Seznam skladeb:
- Asymmetric Rhythms
- Disordered Patterns
- Winter Shift
- Emergence
- Tracking Hallam
- A Transitory Sonnet
- Pulse
- Sweepers
- Coda Con Furiosa
- The Reluctant Mentor
- Machinations
- Vapor Wall
- Over The Falls
- Illusory
- A Vision Of War
- Mirror Image
- A Man Comes Around (Johny Cash)