Stážisti - recenze

14. 7. 2013 12:47 - Recenze | Autor: Karel Drda

Stážisti - recenze 0:01:58 | Zdroj: Archiv

Nevím, kde se vzala úplně první myšlenka na vznik filmu Stážisti. Uvažuji, zda za tím byla chuť postavit vedle sebe opět dvojici herců Vaughn a Wilson, či zda se jen Larry Page z Google plácnul pořádně přes kapsu a nechal Hollywood natočit nejbizarnější komedii letošního jako originální formu public relations.

Google je dominantní firmou pohybující se v prostředí internetu. Systém Android se prosadil ve většině mobilních zařízení a bylo zjevně na čase ukázat tuto firmu v dobrém a trochu žertovném světle nejen jeho fanouškům. Vince Vaughn a Owen Wilson se podobně jako ve snímku Wedding Crashers vrhnou do jim cizího světa, ale tentokrát mnohem rychleji pochopili, o čem ten velký Google vlastně je a začali se chovat mnohem způsobněji.

Od Nesvatbovýcch ke Stážistům

Podobně jako režisér Nesvatbových (Dobkin) si ani Shawn Levy nedokázal s tímto stigmatem poradit. A tak tu máme z počátku celkem vydařenou komedii o tom, jak dva kamarádi jdou makat do největší e-firmy na světě, aby z počátku působili jako nemotorní paňácové a nakonec přejali za své celé to obskurní a sektářské chování lidí bažících získat plný úvazek. Snímek Stážisti je bezesporu tím nejokatějším píárkem, co kdy bylo natočeno. Pokud se však bojíte, že se ani jednou nezasmějete, pak svůj strach klidně můžete odhodit. Problémem tohoto filmu je jeho probuzená korektnost. A to je bohužel neduh většiny podobných snímků. Nenapravitelní sukničkáři, kteří vymetají svatební hostiny, se nakonec napraví. Nezodpovědní manažeři nakonec pochopí, co musí udělat a zde se nám dostává zábavně nemotorná dvojice obchoďáků, kteří to rozbalí naplno mezi mladými yuppies pracujících v Google. Jejich vtipy, humor však fungují do okamžiku, než začnou ten svůj sen brát smrtelně vážně. V ten okamžik se nám dostává vyčpělého a urputného snažení zaujmout.

Uřvaný Vaughn už nezabírá

Vince Vaugh a jeho jedna herecká poloha dokonale funguje, když se na tohoto chlápka nemusíme dívat celý film. Jako ideální doplněk třeba perfektně zapadnul do nesourodé partičky v Sousedské hlídce. Zde jeho ukřičené vtípky po chvíli začnou neuvěřitelně nudit a jediné, co zůstává k potěše unaveného diváka, je zoufale chaotický střih, který připomíná hodně divnou televizní inscenaci. Bill (Vaugh) a Nick (Wilson) jsou přátelé, kteří to už nějaký ten pátek táhnou společně. A táhnou to spolu nejen jako hrdinové Stážistů, ale i v reálném životě, kde se objevují coby členové Frat Packu v několika dobrých filmech. Stážisti mi v tomto ohledu připomínají dozvuky vesmírného třesku. Někde v tom všem divném manažerském humoru, to je zahrabané, jen to ti dva nedokážou dostat na povrch. Může za to především (ne)režie, která oběma pánům dovolila možná až příliš a samozřejmě také z principu blbý scénář, který pravděpodobně velká firma připomínkovala.

Stážisti 4.0?

Pokud se snímek budeme dívat tak nějak „googlersky“, pak jedinou šancí je, že si to vezmou chlápci v Mountain View na starost budou ke Stážistům vydávat pravidelné updaty a záplaty. Pokud budu říkat, že Stážisti 1.0 stojí za prd, tak klidně chci věřit tomu, že verze 4.0 už bude sledovatelná až do konce.