Když Robert Rodriguez přišel do Hollywoodu, nestíhal se jen divit, kolik se kolem natáčení motá zcela zbytečných lidí. „Vždyť to evidentně musí stát fůru peněz“, v duchu se podivoval svojí šetrností proslulý Mexičan Rodriguez a svůj hollywoodský debut, explozivní akčňák s názvem Desperado natočil za 7 miliónu a 30 dní, což je tak asi desetina rozpočtu normálního akčního filmu. Sám, kromě režie, zastal funkci producenta, střihače, scenáristy, asistenta kamery... Proč zbytečně utrácet peníze, když to mohu udělat sám je jeho heslo, kterým se řídí už celých deset let. V průběhu té doby sám sebe dosazoval na rozličné filmařské posty (a vše mu šlo znamenitě), u svého předposlední filmu Spy Kids 3-D, si na triko vzal i složení doprovodné hudby, o kterou se v předchozích dílech postaral John Debney. Jak se mu to povedlo – jistě zní otázka mnohých z Vás. Mohu říct, že nijak znamenitě, ale pojďme se na to podívat trochu detailněji.
Snímek vypráví o padouchovi Toymakerovi (Sylvester Stallone), který naprogramoval populární síťovou hru Game Over, díky které by rád ovládl mysl všech dětí a uvěznil je ve své hře, ve které se také podstatná část filmu odehrává a aby to všechno mělo správný „feelling“, Rodriguez nahrál hudbu s Texaským Filharmonickým Orchestrem, která ve výsledku ale prošla digitálními efekty a zní jako hudba ze starých videoher nebo téměř cokoliv (ale ve formě hadr) od Kraftwerk.
Zde je první kámen úrazu, protože pokud nejste fanda do podobné hudby (jen dodám, že existuje hodně, ale skutečně hodně fandů herních soundtracků, a to i těch stařičkých midi pecek z Nintenda), zřejmě se Vám nebude líbit moc, anebo vůbec. Já k ní záporný vztah nemám (kdysi jsem dokonce stahoval jeden herní soundtrack za druhým), ale soundtrack se mi taky moc nelíbil. Proč?
Tak především a jednoduše proto, že tenhle boj Rodriguez moc neustál. Až na pár odchylek zní jedna skladba jako druhá, když dojde na akci, Rodriguez to sichruje použitím elektrických kytar (ani bych se moc nedivil, kdyby je nahrál sám Rodriguez). Pár motivů (většinou laděné do hispánského zvuku, obstaraného akustickou kytarrou) se Vám z hlavy vykouří raz dva. Ten hlavní (např. Thumb Thumbs) zní až podezřele stejně jako ten z Batmana (Danny Elfman), nemluvně o dvou písničkách (nazpívala hlavní aktérka Alexa Vega), které doporučuji spíše neposlouchat.
Takže, je to smutné, ale je to tak. Za pár filmů se Rodriguez možná skladatelsky otrká, ale Spy Kids 3-D si zřejmě na čestné místo své sbírky nikdo nedá.
Verdikt: Frázi na debut dobré tentokrát vynecháme... ale mohlo to být i horší.
Hodnocení: 40 %
P.S. Pozor, dva závěrečné dance remixy už raději vůbec neposlouchejte!
Seznam skladeb:
01. Game Over (3:15)
02. Thumb Thumbs (0:59)
03. Pogoland (1:53)
04. Robot Arena (2:12)
05. Metal Battle (2:44)
06. Toy Maker (3:34)
07. Mega Racer (5:57)
08. Programmerz (3:04)
09. Bonus Life (2:32)
10. Cyber Staff Battle (1:54)
11. Tinker Toys (1:20)
12. Lave Monster Rock (1:10)
13. The Real Guy (1:31)
14. Orbit (1:11)
15. Welcome To The Game (2:32)
16. Heart Drive (3:43)
17. Game Over (Level 5 Mix) (3:28)
18. Isle of Dreams (Cortez Mix) (4:07)
Celkový čas: 47:15 min.