Park Chan-wook je dnes vedle Kim Ki-duka nejslavnějším jihokorejským režisérem. Zatímco ve světě jsou ještě stále slyšet ohlasy na Parkovo manga-drama Oldboy, režisérův poslední opus – očekávaný závěrečný díl ‚trilogie pomsty‘ Chinjeolhan geumjassi / Sympathy for Lady Vengeance, který na MFF v Benátkách vyhrál několik cen, se v současné době už chystá do evropských (a brzy snad i českých) kin.

Do márnice záhy přijdou v doprovodu reportéra a státního úředníka rodiče, aby se tu naposledy rozloučili s dcerou. Zahynula v ruinách nákupního centra.

Tenhle Parkův mistrovský kus připomíná i samotná proměna Gi Ju-bongova charakteru. V úvodu ho zastihneme jako zarputilého vagabunda, který se v márnici holí a na umačkanou košili si nasazuje předem uvázanou kravatu. Později je to on, komu na mrtvé dívce záleží nejvíc, i když divák tuší, že všechna ta náklonnost je nanejvýš hrdinovou psychickou poruchou.
P

Park využívá tři různé formáty – rastrované televizní zpravodajství kontrastuje s precizním černobílým dramatem, které je ve finále přepnuto do barvy. Ta dodává Simpanu na naléhavosti a zároveň působí kontrastně s celkově apokalyptickým vyzněním tohoto krátkého, ale pozoruhodného snímku.