Odpočinková westernová komedie debutantů Joachima Renninga a Espena Sandberga Bandidas z produkce Luca Bessona divoce mísí dobré a špatné. Toho druhého je po čertech víc a spolehnout se lze jen na roztomilost hlavních protagonistek.
Po salvě akčních komedií a thrillerů, které využívají prostředí současných velkoměst, adrenalin extrémních sportů, či exotiku kung fu filmů (série Taxi a Kurýr, filmy jako Utržený ze řetězu nebo Polibek draka) se Luc Besson obrací k dalšímu žánru. Ke kovbojce. Inspirací k Bandidas mohl být celý odkaz Leoneho spaghetti-westernů, nebo nemenší klasika o dvou bankovních lupičích Butch Cassidy a Sundance Kid George Roye Hilla.
Odehrává se v Mexiku na sklonku devatenáctého století. V zemi probíhá závod o postavení železnice a mocná americká banka cítí svou šanci. Bude ale nutné rychle vykoupit žádanou půdu. A proto z New Yorku na mexický venkov přijíždí manažer Tyler Jackson (Dwight Yoakam) s kolty za pasem a kalkulačkou v srdci. Jackson vyvíjí tlak na místní elitu a pomocí nekalých praktik skupuje pozemky za jedno peso. Jeho obětí se stane také Pedro (Gary Cervantes) a jeho dcera, naivní vesnická dívka Maria (Penélope Cruzová). Maria, výjimečná střelkyně a znalkyně koňského jazyka, v sobě objeví jánošíkovské pudy a jde vykrást jednu z Jacksonovýc bank. U přepážky poznává nejnepravděpodobnější spojenkyni z okolí: Saru (Salma Hayeková), učenou dceru místního magnáta dona Diega, která se právě vrátila z Evropy. Jackson se totiž nemazal ani s donem Diegem a Sara chce zase odjet. Potřebuje peníze, a tak jde vyloupit banku – stejnou, jakou právě vykrádá Maria.
Banditky přepadají Jacksonovy banky tak dlouho, až rázný bankéř povolá z Ameriky lehce potrhlého detektiva Quentina Cookea (Steve Zahn). Ten při svém pátrání přijde na nepravosti okolo smluv s domorodci a když jej krásné desperátky zajmou, ani se moc nebrání a přidá se k nim. Šantánová scéna ve které bambitky Quentina zajmou ostatně patří k tomu nejlepšímu, co Bandidas nabízí.
Scénáristé Besson a Robert Mark Kamen (Kurýr) začlenili do Bandidas všemožné klišé žánru, zkřížili Butche Cassidyho a Tenkrát na Západě a přidali hrst Lucky Luka. Nedokázali však přijít s ničím původním. Postavy jsou pouze hrubě načrtnuty. Ústřední dvojici hrdinek chybí rozlišení hlubší, než to, že jedna umí střílet a druhá házet nožem. Na druhou stranu lze ocenit nevídaně zběsilé tempo filmu, v němž se snadno skryjí i větší vypravěčské díry.
Největší slabinou Bandidas je bohužel režie. Renninga a Sandberg nejsou schopní text pozvednout v kolotoč vizuálních atrakcí. Neví, kudy na změnu tempa nebo vybudování napětí pomocí střihu. Nedokáží poutavě natočit náročnější akční sekvenci (Sařin úprk, vloupačka s dynamitem). Nejvypjatější momenty nakonec působí vyloženě amatérsky. Přes nevyzrálost charakterů zůstávají Penélope Cruzová a Salma Hayeková hlavní atrakcí Bandidas, protože jednoduše vypadají skvěle. A radost, kterou lze vyčíst z jejich projevu, parfémuje snímek nakažlivou vůní. To se bohjužel nedá říct o jejich úmyslně silných akcentech. Dwight Yoakam pečlivou prací s pohledy a hlasem dokázal udělat z Jacksona slizkého parchanta. Steve Zahn vystřihl detektiva Quentina podle své prověřené komediální šablony dobrosrdečného neurotika. V menší roli učitele banditek se mihne Sam Shepard.
Kamera Theirryho Arbogasta je na jeho styl překvapivě nelétavá, obraz je vybělený mexickým vedrem. Z technicky nepříliš invenčního filmu nakonec jako démant vystupuje závěrečný dlouhý bullet-time souboj zabíraný ze subjektivní (ač matoucí) perspektivy.