„SAW je filmem, u kterého diváci ihned žádají pokračování, protože na konci prvního dílu zůstává příliš otázek nezodpovězených,“ vysvětluje producent Oren Koules. „Váhali jsme, zda pokračování natočit,“ dodává Mark Burg, Koulesův kolega z produkce. „Ale dostávali jsme takové množství e-mailů s dotazy, co se se SAW stalo dál, že jsme to nemohli nenatočit.“ Dosud byla vrahova identita ze SAW pro diváky skryta, ale tvůrci filmu se rozhodli prostřednictvím detektiva Mathewse prozradit o něm víc. Ukáže se, že má dobře promyšlené plány, ve kterých figuruje 8 cizích lidí v zajetí a především – sám Mathews.
Kromě režiséra Jamese Wana a scenáristy-herce Leigh Whannela, kteří film produkovali, na filmu pracoval tým tvůrců z prvního dílu. Kamery se ujal David Armstrong, hudbu opět skládal Charlie Clouser a Kevin Greutert se opět chopil střihu. Režisérem byl Darren Lynn Bousman.Tentokrát měli k dispozici větší rozpočet a snažili se aby pokračování SAW bylo ještě lepší než předchozí díl – hlavně ve způsobech, jak trápit vězně. David Hackl (produkce) se snažil vytěžit co nejvíce ze strašlivé atmosféry prvního dílu filmu. „SAW 2 přesunul do nového doupěte,“ říká producent Gregg Hoffman, „Je to tam opravdu nechutné, plné nejrůznějších bizarních mučících nástrojů“.
Především Hackl si užil řešení nejrůznějších pastí a mučících nástrojů. V jedné scéně vězněná žena ponoří ruce do nádoby plné žiletek. „Musel jsem přemýšlet o stovkách otázek: Proč nemůže ruce vytáhnout? Proč nemůže nádobu rozbít? Proč si nemůže ruku ošetřit a ovázat? Takové otázky obvykle při natáčení neřeším,“ směje se Hackl.
Konec filmu bude překvapení. Jenom hlavní herci a štáb měli možnost číst závěrečné stránky přísně střeženého scénáře. Tvůrci filmu natočili „čtyři nebo pět“ možných zakončení snímku, aby neprozradili, jaké jsou jejich skutečné záměry.