Ačkoli se prosadila v akčních snímcích jako Demolition Man či Nebezpečná rychlost, za jejím úspěchem stojí především komediální talent. Ten prokázala nejen v celé řadě romantických komedií, ale i v akčních komediích.
Sandra Annette Bullocková se narodila 26. července 1964 v Arlingtonu (stát Virginia). Během vysokoškolských studií herectví na East Carolina University se věnovala sportovnímu tanci. Krátce před absolutoriem se Sandra odhodlala k odjezdu za prací do New Yorku, kde působila na proslulé divadelní scéně Neighbourhood Playhouse. V roce 1988 například sklidila výrazné kritiky za výkon v dramatu No Time Flat. To už ale měla za sebou také filmový debut v ultranásilném akčním snímku Hangmen (1987). Jako řada hereček před ní ale hledala zpočátku uplatnění hlavně v televizních produkcích. Ani sitcom Starting From Scratch (1988), ani sci-fi Bionic Showdown: The Six Million Dollar Man and the Bionic Woman (1989), v němž se poprvé Bullocková představila ve větší úloze, příliš velkou díru do světa neudělaly. Slibný rozjezd kariéry měl zajistit další sitcom Working Girl (1990), natočený podle filmového hitu s Melanií Griffithovou a Sigourney Weaverovou Podnikavá dívka. Příběh se Sandrou v úloze ambiciózní asistentky, která načas přebírá práci po své šéfové, si však přízeň diváků dlouho neudržel. Televizní obrazovce tedy dala Bullocková navždy vale a pokoušela se prorazit v menších filmových produkcích.
První z mnoha romantických hrdinek Sandry Bullockové byla biochemička Diane v komedii Nápoj lásky č. 9 (1992), která za pomoci tajemné chemikálie nachází spřízněnou duši v kolegovi z práce Paulovi. Sandra si zde vyzkoušela později tolik úspěšnou úlohu ošklivého káčátka se srdcem na dlani, z kterého se vyklube „ta pravá“ pro hlavního hrdinu. Na přelomu let 1992-93 pak šla Bullocková doslova z role do role; za zmínku stojí například generační drama z Los Angeles Když končí párty (1992) a především thriller Záhadné zmizení (1993), ve kterém účinkovali také Jeff Bridges a Kiefer Sutherland. Po podprůměrném akčním snímku Amazonka v plamenech a dramatu Zápas s Hemingwayem (oba 1993) navíc zazářila ve futuristickém snímku Demolition Man (1993). Z filmu, který měl být především soubojem dvojice akčních hvězd Sylvestera Stallona a Wesleyho Snipese, si mnozí diváci pamatují mladou policistku s živým zájmem o praktiky z barbarské minulosti. V roce 1994 se ocitla Bullocková po boku Keanu Reevese jako nedobrovolná řidička autobusu uhánějícího ulicemi Los Angeles v akčním hitu Nebezpečná rychlost. A díky tomuto snímku bylo jasno: zrodila se nová hvězda, která je schopná zastiňovat své mužské protějšky.
Hned ve svých prvních hlavních úlohách si Sandra Bullocková pojistila přízeň publika. Jak v romantické komedii Zatímco jsi spal (1995), kde se představila v úloze sympatické, avšak zakřiknuté Lucy, tak i v thrilleru Síť (1995) jako programátorka Angela, o jejíž život usilují původci rozsáhlého spiknutí, totiž Bullocková předvedla jedny z nejlepších výkonů kariéry. Její pozici coby hollywoodské hvězdy nezměnil ani první výrazný propadák, zlodějská romance Uloupená srdce (1996), ani „pouhá“ vedlejší úloha v soudním dramatu z amerického Jihu Čas zabíjet (1996), v němž se představili také Matthew McConaughey či Samuel L. Jackson. Ústup ze slávy však přišel, když se jejímu dalšímu snímku, romanci Láska a válka (1996) o mladém Ernestu Hemingwayovi (Chris O'Donnell) nepodařilo zaútočit na přední příčky na žebříčku návštěvnosti. Štěstí nepřálo ani akčnímu snímku Nebezpečná rychlost 2: Zásah (1997), odehrávajícímu se na neovladatelné výletní lodi. Film sice Bullockové nabídl výrazný prostor, dynamiku a nápaditost prvního dílu však postrádal. Sérii Sandřiných propadáků prodloužilo rovněž romantické melodrama Přístav naděje (1998) i čarodějnická komedie Magická posedlost (1998) s Nicole Kidmanovou. Lépe se nevedlo ani romanci Živelná pohroma (1999), kterou se Bullocková pokusila oprostit se od rolí přehlížených mladých žen a objevila se v úloze spontánní a excentrické Sarah.
Na úspěchy z poloviny devadesátých let dokázala Sandra Bullocková bezezbytku navázat až po roce 2000. Její comeback naznačilo již drama 28 dní (2000), v němž se představila v roli novinářky podstupující protialkoholní kúru. Až snímek Slečna Drsňák (2000) ale znovu nabídl Bullockové úlohu, v níž by plně využila svůj komediální talent: obhroublou agentku FBI Gracie, která vyšetřuje případ v přestrojení za účastnici soutěže krásy. V thrilleru Vzorec pro vraždu (2002) se pak Bullocková jako policistka utkala s dvojicí mladých zabijáků. Následný pokus o charakterní herectví v ženském melodramatu Podivná tajemství (2002) však vyzněl spíše do ztracena, proto se Bullocková vrátila k osvědčeným romantickým komediím, když si zahrála po boku Hugha Granta ve snímku Láska s výstrahou (2002). Úspěch jednoho se svých hitů se pokusila znásobit snímkem Slečna Drsňák 2: Ještě drsnější (2005), v němž ústřední hrdinka zavítala do Las Vegas. Vedle toho ji můžeme vidět ve velkoměstském dramatu z Los Angeles Crash (2004), mysteriózních dramatech Dům u jezera (2006) a Předtucha (2007).
Z někdejší jiskrné, avšak smůlou provázené mladé ženy se v posledních letech "přeškolila" na dámičky, notoricky nespokojené se svým životem. V těchto úlohách pak želbohu podává matné výkony, zcela korespondující s povahou svých posledních postav. Protože si valnou většinu svých snímků rovněž produkuje, dalo by se předvídat, že obdobnou proměnou prošla Sandra i ve svém osobním životě. To jsou však jenom spekulace. Jisté je jenom jedno - čísla. Ta jednoznačně ukazují, že na kasovní trhák Bullocková už nějaký ten rok marně čeká.