Všechno to začalo v černošských ghettech Los Angeles. Zchudlé oblasti jako Watts, Inglewood, South Gate, nebo South Central byla ohnisky bouřlivých rasových nepokojů (roku 1965 ve Watts poté, co bílí policisté brutálně vyslýchali černé bratry Freye, v roce 1992 když policie - opět při silniční kontrole - zmlátila Rodneyho Kinga). Je to centrum gangů Crips a Bloods, je to místo, kde „skončíte buď mrtví, nebo ve vězení“, jak vypráví Tom Johnson aka Tommy the Clown, dnes lokální hrdina a superstar. Tommy měl štěstí - skončil ve vězení. Když se vrátil, začal obšťastňovat malé děti na jejich narozeninových párty. Oblékal barevný klaunský kostým, dělal opičky a tančil – přehnaně rychlý hiphop s prvky moonwalku. Jak Tommyho popularita rostla, začal s některými dětmi pracovat systematičtěji a nakonec založil klaunskou akademii. Tady se děti nejenom učí tancovat, ale taky je šance, že je nepohltí žraločí život ulice.

Klauni se vyznačují propracovanými, ornamentálními malbami na tvářích a jejich tanec je výrazově učesaný.

Krump je zároveň tanec nesmírně živelný a vyzývavý, protagonisté odvozují otevřeně sexuální pohyby od tance striptérek a nelze pominout ani vliv brazilského tanečního bojového umění capoeira.
Rivalitu obou táborů Tommy zužitkuje, když založí populární Battle Zone, kde mezi sebou tanečníci soupeří po způsobu hiphopových battlů.


Krump, který znamená minimálně pro komercí provařené vody hiphopu značné oživení, se již také objevuje ve videoklipech, Lil C. tančí u Missy Elliott, Miss Prissy zase doprovází na turné rappera The Game.