Drobná barevná rybka Oscar (Will Smith) pracuje ve velrybí myčce, na samém dně potravního řetězce. Oscar sní o tom, že jednou bude slavný a tedy symbolicky bude žít na vrcholku útesu. Zatím má dluhy, velkou pusu a slepé srdce, do kterého je beznadějně zamilovaná účetní Angie (Renée Zellweger). Na druhé straně útesu squattuje mafiánský gang vrak Titanicu. Poněkud úsporné, vzhledem k tomu, že Don Lino (Robert De Niro) je evidentně největší zabiják v Pacifiku. Vrásky na čele Linovi dělá jen synek Lenny (Jack Black), vegetarián a snad i homosexuál. Aby se stal Lenny dospělým jedincem, musí zabít. S bratrem Frankiem se vydávají na útes, kde překvapí Oscara. Díky náhodě Oscar přežije, Frankie je mrtvý a Lenny v prachu. Ve všebecném zmatku je Oscar prohlášen za žralokobijce a vystřelen ke slávě. Peníze a sláva přitáhnou k Oscarovi Lolu (Angelina Jolie) a všechno by bylo úžasné, kdyby se Don Lino opravdu, ale opravdu nezlobil.
Příběh žraloka režisérů Lettermana, Bergerona (The Road To Eldorado) a Jensonové (Shrek) je dobrodružným příběhem pro odrostlejší děti, které už trochu touží po krvi, nejsou ale ještě schopné (ochotné) rozlišit drobnější nuance charakterových vlastností. Ryby a paryby naskicovali scénáristé Wilson (Doba ledová /Ice Age), Swift a Shannon (oba napsali Freddy Vs. Jason) dle prověřených společenských a rasových klišé: zaslepený (barevný!) nešika, který chce svůj „Americký sen“, tlustý bílý „kmotr“ (také vám žraloci připomínají spíš tučňáky?), diva salónu, poctivá a stálá ženuška… Přitom se ale zatraceně sekli v motivacích. Je hrdinou sám sebou oslněný kecal Oscar? Snad vulgární Lola? Snad předobřelá Angie? Snad zhulenecké medůzky? Ne. Jediný, komu se něco opravdu stane, je Don Lino. Sympatický gangster, kterému odpráskli synka. A ten má být 2 hodiny vaším nepřítelem?
Story je přesycená „pozitivním myšlením“ a racionálním uvažováním, kterým autoři vytěsňují nejen poetiku, ale nakonec sami sebe zahánějí do kouta. Na rozdíl od většiny bajek, či pohádek, kde zvířata přejímají modely lidského chování se totiž Příběh žraloka pro důraznější akci vymezuje v rámci striktního „sežer, nebo budeš sežrán“, jež však tvůrci zároveň neustále porušují a snaží se z něj vylhat, protože jde zcela proti příběhu. Podmořská krajina je pouhým oparem, který se vznáší nad až nepříjemně dobře rozeznatelnými kulisami skutečné ulice – viz úvodní jízda městem, sprejerské děti, myčka a celý showbusiness vůbec. Jde o prostředí známé z jakékoli komedie pro teenagery, možnost pro instantní product placement fóry typu GUP - GAP. Zatímco Shrek 2 dokázal i tento konzum obejmout, Příběh žraloka se ve stejném rybníku topí.
Animace je slušná, rybí tváře jsou již klasicky podobné obličejům svých dabérů. V Zimmerově hudbě probublává těžká popina, titulní píseň nazpívala Christina Aguilera s Missy Elliotovou. Smith, Zellweger, De Niro, Black, Jolie, Martin Scorsese… tvůrcům se podařilo Příběh žraloka obsadit vskutku skvěle, to je ale zároveň všechno. V případě De Nirova a Zellwegerové navíc jako kdybychom místy poslouchali pasáže z jejich slavnějších filmů.
Příběh žraloka je i pro producenta Katzenberga jen průmerným výsledkem, ačkoli nikoli takovým propadákem, jako byl Sindibád (Sinbad: Legend of the Seven Seas).