Místo těhotné Isly Fisherové zaskakuje Lizzy Caplanová a je nesnesitelná. Má být asi takový ten "rozjívený roztomilý diblík", ale je skutečně na zabití. Jesse Eisenberg je jen o trošičku nesnesitelnější, než byl v jedničce. A Woody Harrelson hraje tentokrát i svého bratra - dvojče, který je podobně nesnesitelný, jako Woody Harrelson v těch rolích, kde hrál legrační pošuky / zhulence.
Z nových herců je trochu zábavný Daniel Radcliffe jako bohatý britský magor, který je synem jisté důležité postavy, což má být sice tajné, ale pokud se podíváte na plakát, pravděpodobně vám to dojde podstatně dříve, než vám to dojít má.
Zápletka se tentokrát točí kolem toho, že kdosi tajný, všemocný Čtyřem jezdcům rozkáže, že pro něj musejí ukrást nějaký čip, který dokáže nahackovat cokoliv na světě. Jezdci nejdřív nechtějí, ale nakonec to udělají, protože jinak by film neměl o čem být.
Tato chatrná zápletka je "obohacena" (v úvozovkách) tím, že se každých 20-30 minut dozvídáme, že všechno je úplně jinak, za nitky tahá někdo jiný, a to, co se stalo, se vlastně nestalo, protože někdo byl zhypnotizovaný, nebo to byla zadní projekce.
Bohužel - a platí to tentokrát ještě více než u jedničky - detaily všech podzápletek jsou naprosto vycucané z prstu a nedávají žádný jiný smysl, než "podívejte, jak to všechno bliká, jak jsou všichni přestrojení, a jak všichni všechny převezou". Značná část filmu je věnována vysvětlování toho, proč a jak se co stalo, ale ani toto vysvětlování nedává oněm podzápletkám smysl. Většinou jde o vysvětlení typu "všichni byli podplacení / zhypnotizovaní / byli to dvojníci a bylo tak tajné propadliště" (např. uprostřed historického Londýna).
Všechny komplikace se zásadně řeší těmi nejméně logickými a nejméně efektivními způsoby. Jde jen o to, abychom na plátně mohli vidět nějaký úžasný trik. A ty triky jsou často CGI (tedy nic, co by se dalo byť jen teoreticky reálně provést).
Jeden konkrétní příklad demence postav, resp. scenáristy: Kouzelník je proti své vůli strčen do sejfu a shozen do řeky. Ti, kteří ho tam strčili, dobře vědí, že jde přesně o ten samý sejf, ve kterém otec onoho kouzelníka předváděl zázračné úniky ze dna řeky. Kouzelník se neutopí a ze dna řeky unikne. Ti, co ho tam strčili (a podle scénáře nemají být retardovaní), se tomu hrozně diví...
A má to dvě hodiny a je to ubíjející...
P.S: Scenárista Ed Solomon napsal Billa a Teda a má za ženu dceru Johna Cleese, takže to nemůže být úplně špatný člověk.
Hodnocení: 30%