Nejlepší střih: Thelma Schoonmakerová (Skrytá identita)
Nominace: Stephen Mirrione a Douglas Crise, nominovaní za Babel, už tvoří dlouholetý a sehraný tým, první jako hlavní střihač, druhý coby jeho asistent. O Oscara usilovali už v roce 2000 díky dramatu Traffic – nadvláda gangů. Spolupracují na filmech Iñárritových (21 gramů), Soderberghových (Dannyho parťáci) i Clooneyho (Dobrou noc a hodně štěstí). Za Babel už získali výroční cenu Eddie od American Cinema Editors. • S oscarovými nominacemi už má zkušenost také Steven Rosenblum. Krvavým diamantem usiluje o prestižní ocenění už potřetí, v předchozích případech (Glory, Statečné srdce) neuspěl. Je častým spolupracovníkem Edwarda Zwicka (Stav ohrožení, Poslední samuraj). • Společně s režisérem Potomků lidí Alfonsem Cuarónem se pod jejich střih podepsal rovněž pětatřicetiletý mexický Francouz Alex Rodríguez. S Cuarónem pracoval už na jeho road-movie Mexická jízda, v této chvíli stříhá režijní debut Gaela Garcíi Bernala Déficit. • Co Martin Scorsese natočí, to jeho dlouholetá rodinná přítelkyně Thelma Schoonmakerová stříhá. A dělá to dobře. Má doma Oscary za Zuřícího býka a Letce, nominována byla za Woodstock, Mafiány, Gangy New Yorku a nejnověji za Skrytou identitu. Je letošní laureátkou výroční ceny Eddie od American Cinema Editors, o níž se dělí se střihači Babelu Stephenem Mirrionem a Douglasem Crisem. • Na dokumentárně pojaté a roztěkané drama Let číslo 93 bylo třeba hned tří střihačů. Clare Douglasová stříhala i Greengrassův předchozí snímek Krvavá neděle, pravidelně působí v britské BBC. Akční specialista Christopher Rouse má na kontě Bournův mýtus, Výplatu nebo Loupež po italsku. Richard Pearson pro změnu stříhává akční komedie (Muži v černém 2, Vítejte v džungli). S Greengrassem se sešel už na snímku Bourcův mýtus.