On the Outs se odehrává mezi mladými zevláky v drsné části New Jersey. Oz (Judy Marte) je 17letá bílá dealerka s vizáží a způsoby drsného mladíka. 15letá černá Suzette (Anny Mariano) utíká z domova za páskem, který jí poplete srdce i hlavu. Hispánka Marisol (Paola Mendoza) je mladá svobodná matka, která se ztratila ve cracku.
Osudy hrdinek, které připomínají úděl charakterů z raných písní Lou Reeda, se protnou v nápravném zařízení, kam se nezávisle na sobě dostanou, ať už náhodou, nebo neopatrností. Sestup z ulice do podzemí je nejen v nezávislé kinematografii častým cvičením, od dob Huberta Selbyho je ale jaksi nutné přijít s něčím víc, než jen s pouhým masomlýnkem. Klíčovým momentem On the Outs je kázání starého kriminálníka, který nevybíravým stylem nastaví děvčatům krutě střízlivé zrcadlo jejich existence. A když se holky dostanou opět na svobodu, sledujeme, jak se – opět každá na vlastní pěst- pokoušejí zůstat na správné straně ulice. Jenže Ozina matka fetuje. A Suzette nedokáže zůstat doma. A dokud se neprokáže, že je čistá, čeká Marisolinu malou dcerku sirotčinec, nebo adopce. Právě Marisol svou troškou naivity a slabosti nechává nejvíce vzpomenout na Aronofského skvělou adaptaci Selbyho drogového dramatu Requiem za sen (Requiem for a Dream). Ačkoli však Skolnik se Silverbushovou nechávají Marisol klesat ke dnu jako pytel cementu, hrají s jejími kartami napínavě až do konce.
Smirkovou drsnost a nehostinnost On the Outs zvýrazňuje zima, během níž se snímek odehrává, i dogmaticky dokumentární styl vyprávění. HDCAM Mariany Sánchez de Antuñanové je předpisově roztěkaný a rozervaný střih Marthy Skolnikové dokáže jednoduchým překládáním času mačkat z plátna emoce jak šťávu z dobře zralého citrónu.Styl On the Outs naznačuje scéna, kdy se partička nechá strhnout k ruské ruletě. Zatímco v úvodu má divák dojem, že celá sekvence zavání pokojovou laboratoří ublíženého scénáristy, později scéna nehorázně graduje a zároveň nabírá na dokumentární autentičnosti.
Jedna z posledních scén celého filmu pak je tak hrubě působivá, že se vám do paměti vryje jako řez rozžhaveným skalpelem.
Režiséři se zbytečně neženou za dalším obrazem, nebojí se zdržet obecenstvo na místě, kde věří, že se odehraje konflikt. Ostatně, oni vědí, že se tam odehraje. Skolnik má přes své mládí solidní zkušenost s dokumenty, oba filmaři pak celý film vyvíjeli na základě několikaleté práce s mladistvými zadrženými v oblasti.
Hlavní role byly obsazeny vesměs neherci. Jen Judy Marte, představitelka hlavní hrdinky Oz, si již dříve střihla hlavní roli v nezávislém filmu Raising Victor Vargas Petera Solletta, za kterou byla (stejně jako za On the Outs) nominována na Independent Spirit Award. Režisérům se však podařilo zvolit jak zajímavé tváře, tak velmi schopné hráče, kteří zasluhují ocenění za kolektivní výkon.