Jméno filmu Fracture je hrou se slovem „trhlina“. Každý má nějakou slabost, trhlinu, které se dá využít. Ted Crawford, úspěšný a inteligentní inženýr (Anthony Hopkins) zjistí, že ho jeho ukázková manželka Jennifer (Embeth Davidtzová) podvádí a zastřelí ji v soukromí jejich odloučené vily. K vraždě s se přizná vyšetřujícímu policistovi.
Případ je přidělen mladému, ambicióznímu prokurátorovi Willymu Beachumovi (Ryan Gosling), který se chystá na velkou kariéru mimo státní prokuraturu. Této slabosti Ted Crawford využije. Nejprve odvolá přiznání, pak při soudním procesu sám sebe hájí. Z jeho naivního, procedur neznalého postoje se najednou vyklube velice přesná a jasná obrana: jeho žena ho podváděla s policistou, který případ vyšetřuje – Robem Nuallym (Billy Burke).
Rob Teda napadne v soudní síni a Crawford toho využije tak, jak to plánoval. Jeho původní přiznání není povoleno jako důkaz, pistole, která měla zabít jeho ženu, není ta, která ji zabila. Nejsou důkazy o jeho vině. Crawford je inženýr, který si všímá detailů, Beachum je k nim lhostejný, protože nechápe jejich důležitost. Sebejistý Willy Beachum případ prohraje a Ted Crawford je volný.
Willy Beachum se případu neumí vzdát. Ač odvolán, znovu o něj požádá. Navštěvuje Jennifer, která leží v kómatu v nemocnici a doufá, že mu něco řekne. Ted Crawford požádá o policejní zákaz návštěv. Beachum hledá, co přehlédl a nakonec skutečně pochopí, kde a jak se záměna zbraní stala. Konfrontuje Crawforda, ale mnoho tím nezíská. V jakémsi dejá-vu znovu pozorujeme, jak se případ rozvíjí. Nikdy se vlastně nedozvíme konec, jen silné náznaky. To je milá změna oproti běžným klišé.
Film stojí na herectví a na režii. Silně ovlivněn filmem-noir, od prostředí soudního jednání po lidské slabosti. Podvody, vášně, kontrasty, detaily, brutální světlo k vytvoření atmosféry podkreslené hudbou.
Hlavní zápletka téměř dokonalé vraždy je poněkud naivní a celý film je dost chladně mechanický, jak se to v poslední době stává mnoha filmům, ale pokud se soustředíte na herce a akci, nebude se nijak nudit.
Anthony Hopkins je už tak zkušeným a zralým hercem, že je mu hraní přirozeností. Naštěstí ho tahle role zaujala víc než jiné v poslední době, a tudíž do ní více vložil. Ať již je Ted chladně ironický či průhledně naivní, manžel nebo odpůrce v soudním sporu, Hopkins jej vždy hraje jako věrohodného manipulátora lidmi, jejich city a nároky. Jeho protipól Ryan Gosling, ač méně zkušený, je rovněž dobře obsazen. Jeho typický mladý ambiciózní právník, kterému na spravedlnosti a na lidech nikdy moc nezáleželo, ale na kariéře vždy. Sledujeme jeho proměnu od neočekávané a ponižující porážky k pochopení, že jde o něco víc než o to, kdo vyhraje.