Undead je velmi velmi nízkorozpočtový HD debut bratří Spierigů, kteří snímek napsali, režírovali, produkovali, stříhali, zvučili a na domácích počítačích vyráběli vizuální efekty. Příběh krváku vychází z krátkometrážní trilogie Undead, kterou Spierigové natáčeli v 90.letech.
Zápletka je podobná, jako u většiny zombíckých filmů. Zemi postihne katastrofa – zde efektní déšť meteoritů. Rozšíří se nákaza zvící síly morové epidemie. Nemocní jsou uvězněni v mezipatře mezi smrtí a životem a začnou se živit lidským masem. Několik málo nenakažených jedinců se zatím snaží náporu nemrtvých odolat.
Hlavní hrdinkou Undead, které se odehrává ve venkovském Berkeley, je místní kráska Rene (Felicity Mason), která už dlouho chtěla městečko opustit. Rene najde útočiště u zarostlého kovboje Mariona. Ten má vizáž Mika Blueberryho a hraje ho Mungo McKay. Mezi Marionovy specialitky patří tři brokovnice podomácku svařené dohromady a neobyčejná mrštnost: zatímco skáče salto, dokáže zatnout ostruhy svých koní do zdi tak hluboko, že jej udrží ve vertikální pozici.
Do chladných modrých barev tónovaná upoutávka Undead láká i na tak originální vychytávky, jako kráčející nohy s torzem páteře. Právě očividně trashový přesah dělá z Undead kino hodné pozornosti. Mezi současnými foršpany je pak Undead pozoruhodný především neotřelým frázováním tempa. Klip se skládá ze samostatných epizod, jejichž obsah je jasně čitelný a příliš se nevyvíjí. Předěly obstarávají informační titulky a dlouhé pauzy dramatického ticha. Klasická upoutávková koláž se rozjede až po dvou minutách, a to sotva na 15 vteřin!
Absence rozvitějšího vyprávění, či paradoxu a délka 2:30 z upoutávky Undead nedělají favorita předprogramu kina, ale nezvyklou formou se do paměti zapíše.
Undead nezapře vliv George Romera, či Petera Jacksona, kteří žánr definovali. V ČR mimo kina. Na videu.