
Scott, mistr špionážně-akčního žánru, se v Muži v ohni snaží reflektovat kinematogrfické trendy, když používá kratičkých prostřihů a barevně tónovaných obrazů. Přitom zvolil podobnou paletu jako Soderbergh v Trafficu.

Scénář Muže v ohni adaptoval dle románu A.J.Quinnella Brian Helgeland. Ten je známý především scénáři pro (rádoby) tvrdá a chladná pozdní dramata Clinta Eastwooda Blood Work a Tajemná řeka (Mystic River). Jeho nejslavnějším scénářem však je L.A. – Přísně tajné (L.A. Confidential).


Muž v ohni stál 70 miliónů USD, které se snímku podařilo dostat zpátky během 6 týdnů, přičemž o prvním víkendu bral velmi slušných 23 miliónů (jen o málo méně než nyní podobný hit Collateral s Tomem Cruisem).
V ČR si to Washington a Muž v ohni rozdá 23.9. v lehce nadprůměrném počtu 17 kopií proti Halle Berry a Catwoman (19 kopií).