Heleně (Stephanie Leonidas) je 15 let. Helena vyrůstá v cirkusácké rodině. Helena cirkus nenávidí. Ráda by vyrůstala jako normální dítě. Když už by od rodičů nejraději utekla, její matka (Gina McKee) onemocní a Helena dojde názoru, že je to všechno její chyba.
V předvečer matčiny operace potom děvče sní o prazvláštním světě a jeho dvou zemích, které ovládají dvě rozdílné královny – královna Světla a královna Stínů. Královna Světla však nyní opustila svoje pozice a přenechala svou zemi Stínu napospas. Její jedinou spásou je zrcadlová maska. Helena se jí pokouší co nejrychleji najít, přičemž si zároveň uvědomuje, že jí potřebuje i skutečný svět.
    
  
    
      Mělo by jít o vizuálně nehorázně bohatou podívanou, která kombinuje živé herce s počítačovou grafikou, jako byl již zmiňovaný Immortel, snový příběh navíc asociuje Alenku v říši divů.Mladá Stephanie Leonidas má zatím na svém kontě jenom pár rolí. Loni se objevila v britském dramatu Yes Sally Potterové, v dokončovací fázi je La Fiesta del chivo Luise Llosy dle slavného románu Maria Vargase Llosy.
Gina McKee v Mirrormask představuje hned tři postavy. Kromě Heleniny matky dává i obě královny. Hrdinčina otce hraje další mezinárodně nepříliš známý britský televizní herec, Rob Brydon. Jednu z menších rolí si střihnul Stephen Fry (Gosford Park).
    
  
    
      Mirrormask vychází z odkazu filmů jako The Dark Crystal, či Labyrinth Jima Hensona, jehož studio také film produkuje. Už podle upoutávky a fotografií je pak zřejmé, že v čele zájmu tvůrců Mirrormask nestojí herci, ani příběh, ale výtvarná vize. Ta je spíše originální, než technologicky na špičce - rozpočet filmu činil 15 miliónů dolarů a v Sony dlouho uvažovali pouze o videodistribuci. Grafika, masky, dekorace i barevné tóniny každým pixelem vypovídají o McKeanově jedinečném stylu. Ostatně, jak na pracovní projekci poznamenal jeden z managerů Sony: „Bylo to jak Cocteauova Kráska a zvíře… na tripu… a pro děti.“
    
  
    
      Neil Gaiman má v současném literárním sci-fi a komiksovém světě téměř kultovní pozici. Romány jako Američtí bohové (American Gods), Koralina (Coraline) , povídky Kouř a zrcadla (Smoke and Mirrors), nebo jen komiksový Sandman jsou tituly, o kterých se nepochybuje.O práci na scénář Mirrormask Gaiman říká, že jej spolu s McKeanem dávali dohromady přímo v londýnském rodinném sídle Jima Hensona, vynalézavého filmového loutkáře: „Byli jsme obklopení rekvizitami z Jimovy celé kariéry.“ Představuji si strašidelnou viktoriánskou velevilu plnou mechanických loutek a samochodů, něco mezi hackerovým domem v Innocence a bytem loutkáře Sebastiana v Blade Runner, představuji si jednoduše dům, kde místo duchů obchází inspirace.
    
  
    
      Do budoucna Gaiman plánuje jak adaptaci Koraliny, tak scénář k Boewulfovi Roberta Zemeckise (spolu s Rogerem Avarym).Ilustrátor a grafik Dave McKean je Gaimanův starý kamarád a stálý spolupracovník – k Sandmanovi ilustroval všechny obaly. Mirrormask je jeho celovečerním debutem - za sebou má krátké filmy N[eon] a The Week Before.
Mirrormask byla premiérově uvedena na lednovém festivalu v Sundance a v kinech se objeví ještě letos.