Herečka, která se řadí k největším hvězdám hongkongského akčního filmu, stanula na vrcholu zásluhou dvou velkých úloh v kasovních trhácích, bondovce Zítřek nikdy neumírá (1997) a historickém kung-fu snímku Anga Leeho Tygr a drak (2000). Po několika hubenějších letech se dnes Yeoh do hollywoodského filmu vrací zásluhou dramatu Gejša (2005).
Michelle Yeoh se narodila jako Yeoh Chu-Kheng 6. srpna 1962 v Ipohu v Malajsii v rodině čínských přistěhovalců. Sportovně a pohybově nadaná dívka se brzy prosadila do malajské národní reprezentace ve squashi i v plavání, její láskou ale byl tanec. Proto se tato světoběžnice přestěhovala do Anglie, kde získala klasické taneční a herecké vzdělání na londýnské Royal Academy of Dance. Baletní kariéra však neměla dlouhého trvání – Michelle utrpěla vážné zranění, a tak se musela poohlédnout o novém povolání. Po krátkém koketování s choreografií a několika málo pokusech prosadit se v činohře se vrátila do Malajsie. A vrátila se ve velkém stylu, když se v roce 1983 stala Miss své země.
Zaslouženou dovolenou po svém vítězství trávila Yeoh v Hongkongu. Slovo dalo slovo a tamní producenti ze společnosti D&B Films ji přemluvili, aby se objevila po boku Jackieho Chana v televizní reklamě. A protože se Michelle líbila, přišla na řadu další reklama – tentokrát společně s Chow Yun-Fatem – a podpis smlouvy na první celovečerní snímek. Tak začala herecká dráha jediné ženy, která si u diváků vysloužila popularitu srovnatelnou s mužskými protagonisty jakými jsou Jackie Chan a Jet Li. V hongkongských akčních snímcích, sázejících na odvážné kaskadérské výkony hlavních představitelů, mohla naplno projevit svůj pohybový talent, častokrát ale ukázala, že je i nadanou komediální a dramatickou herečkou. Už její vstup do světa filmu byl hvězdný. V roce 1985 debutovala akční komedií populárního herce a režiséra Samo Hunga Owl vs. Dumbo. V další komedii Yes, Madam! (1985) pak utvořila nesourodý pár policistek s americkou akční hvězdičkou Cynthií Rothrockovou. Druhá polovina osmdesátých let se pak nesla v duchu série akčních hitů. Jako dobře mířená rána do nosu proto na fanoušky Michelle Yeoh zapůsobilo její zasnoubení s milionářem a filmovým producentem Dicksonem Poonem a především zpráva o velmi předčasném odchodu do důchodu.
Naštěstí pro milovníky jejích snímků však nemělo manželství Michelle Yeoh dlouhého trvání a už po třech letech se tato hvězda k herectví vrátila, když nepředstavila po boku Jackieho Chana v akční komedii Police Story 3 (1992). V jednom z nejúspěšnějších hongkongských snímků všech dob, proslulého nevídanými akčními scénami, ztělesnila Yeoh čínskou policistku, pomáhající věhlasnému detektivu v rozkrývání.drogového syndikátu. Nechybělo ale mnoho, aby comeback dopadl tragicky – při natáčení jedné z efektních scén málem přišla Yeoh o život. Během následujících čtyř let šla Yeoh z filmu do filmu, když se objevila celkem v deseti titulech – v akčním snímku The Heroic Trio (1992) vytvořila spolu s dalšími ženskými hvězdami Anitou Mui a Maggie Cheungovou trojici bojovnic převlékajících se do kostýmů comicsových superhrdnek, v dobrodružném snímku Tai-Chi Master (1993) hrála společně s Jetem Li, v akčním Once a Cop (1993) si zabojovala v proslulé akční scéně s mužem dvakrát vyšším než je ona sama. O vynalézavosti hongkongských filmařů pak svědčí, že prvního vážnějšího zranění Yeoh využili k natočení dramatu The Story of Stuntwoman Ah Kam (1996) o kaskadérce, která léčí zraněné tělo i duši po ošklivém šestimetrovém pádu na hlavu. Sama Michelle Yeoh se ze svých zranění vylízala celkem rychle, nepokračovala ale v hongkongské kariéře a zamířila dál, do světa …
Nabídku, jaká se neodmítá, dostala Michelle Yeoh v roce 1997 – měla ztělesnit čínskou zvláštní agentku Wai Lin v akční podívané Zítřek nikdy neumírá a zahrát si tak první partnerku Jamese Bonda (Pierce Brosnan), která by se tomuto věhlasnému hrdinovi vyrovnala v souboji jeden na jednoho. Šarmantní herečka dokázala využít veškerých svých zkušeností z akčního žánru a protože se povedl také scénář o Bondově střetu s mediálním magnátem se světovládnými choutkami Elliotem Carverem (Jonathan Pryce), vznikla jedna z nejlepších bondovek.
Ve svém postbondovském období ustupuje Michelle Yeoh ze své někdejší slávy hvězdy akčních opusů a pomalu ze začíná orientovat na komornější tituly. K prvním patřilo už hongkongské životopisné drama The Soong Sisters (1997), které Yeoh přineslo úlohu Soong Ai-ling, nejstarší z trojice sester, jež výrazně zasáhly do čínských dějin, nebo akční romance Moonlight Express (1999), kde se Michelle spokojila s menší roličkou. A přestože se i jeden z jejích nejúspěšnějších snímků, historický opus Anga Leeho Tygr a drak (2000), řadí mezi tituly akční a dobrodužné, Michelle se už v úloze stárnoucí bojovnice Yu Shu Lien, po léta tajně zamilované do svého souputníka Li Mu Baie (Chow Yun-Fat), dostává mnohem více prostoru v poeticky zklidněných scénách než v akčních sekvencích. Ještě v dalším dobrodružném snímku The Touch (2001) o akrobatce hledající drahocenný buddhistický artefakt, se Yeoh do soubojů vrací, film však už lze spíš brát jako její labutí píseň za akčním žánrem. A její poslední velká úloha, elegantní Mameha v dramatu Roba Marshalla Gejša (2005) – už naplno ukazuje, jakým směrem by se měla Yeoh v letech následujících vydat. Úlohy odkvétajících exotických krásek, které odcházející půvab nahrazují zkušeností a ladností, mohou Yeoh dopomoci prosadit se ještě nejednou na světla ramp… Spíše výjimečnou, protože civilní, úlohou v její kariéře je bioložka Corazonová ve sci-fi snímku Sunshine (2007). Ještě jednou se do akčních velkofilmů vrací s dobrodužnou Mumii: Hrobem Dračího císaře (2008), hraje vznešenou kouzelnici C'-ťüan.