Máte-li rádi modelová dramata, je tu něco pro vás. Máte-li rádi někoho z trojice Beckinsale, Bale, McDormand, je tu něco pro vás. Máte-li rádi příběhy z uměleckého prostředí, je tu něco pro vás. Zní to jako reklama? Laurel Canyon Lisy Chodolenkové je také trochu reklamní záležitost. Pěkné barvy a sucho v ústech.
Sam je zodpovědný doktor- psychiatr. Hraje ho Christian Bale s tenkými rty a vlasy do čela, takže mu to můžu věřit. Sam chodí s nejhezčí studentkou v okolí Alex. Hraje ji Kate Beckinsaleová, takže můžete vzít jed na to, že Alex je nejhezčí v hodně širokém okolí. Ovšem při své kráse zůstává Alex zodpovědnou a chladnou mladou badatelkou, která píše diplomku o sexualitě – zkrátka o tom, o čem nejsou oni dva, ale o čem bude celý film. Přijdou dny volna a mladí a zamilovaní a ohleduplní snoubenci jedou strávit čas do domu Samovy matky Jane v Laurel Canyon, umělecké čtvrti v Los Angeles. Jane má být rockovou hudební producentkou a podle toho vypadá- hulí, nosí kožené kalhoty a líbá se i s děvčaty. Jane ztvárnila Frances McDormandová a to je její jediné štěstí. Hlavně ale – Jane v domě být nemá.
Místo klidu však pár v domě narazí na "hlučnou" ostrovní kapelu, která se chová přesně tak, jak se chovají rockové kapely v mainstreamových filmech. Nadávají, krkají, hulí a pijí pivo ve dne. Zpěvák Ian navíc jezdí na motorce a chodí s Jane.
Režisérka Lisa Chodolenko si během deseti minut umně postavila modelovou situaci, ve které může svoje postavičky prohánět jak cvičené opice a bude záležet především na jejím mistrovství, jak celý Laurel Canyon dopadne. V domě mezitím Jane zápolí s uvadající kapelou. Sama začne fascinovat Sara, kolegyně z nemocnice, kde Sam začne pracovat. Alex opustí svůj laptop a přijde dolů do zkušebny. Ochutná marihuanu. Zalíbí se jí Ian. Ian najde inspiraci… Dokážu si představit, že se scénář k Laurel Canyonu čte dobře. Jsou tu konflikty, jsou tu neodvratná směřování figur. Jenže na plátně to najednou všechno vypadá moc schematicky a prázdně. Postavy jsou pevně zaškatulkovány a ze svých frigidních řetězů se ne a ne vymanit. Situace svou jednoznačností připomínají Beverly Hills 90210.Zajímavé to začne být až ve chvíli, kdy si Jane začne ujíždět na Alex. Dosud se hrálo pouze o tom, že Sam i Alex si najdou vlastní nové lásky a snaží se porozumět sami sobě- oběma se to daří podobně a stejnými prostředky, čímž se režisérka ochuzuje o dramatičnost, kterou se jinak snaží z bia vydupat. Jinými slovy, všichni jsou tu MOC hodní. Až když pak Jane najednou vstoupí do teritoria vlastního syna, je to jiné kafe. Problém je, že i pro Jane jde o situaci tak absurdní a přes ruku, že se sama zastaví.
Právě představitelka Jane – Frances McDormandová – je zároveň tou, která drží celý Laurel Canyon na koukatelné úrovni. Její výkon zaslouží potlesk, její vizáž uznání. Živý je také frontman kapely Ian v podání Alessandra Nivoly. To Sara Nataschy McElhoneové mi připomíná spíš plakáty Dary Rolins na její show v Mecce. Přerod Kate Beckinsaleoví z upejpavé studentky na dívku večírků je hodně laciná karkulka. Ona totiž Kate v očích žádnou upejpavost nemá. Christian Bale stahuje rty jako vždycky.
Obraz Wallyho Pfistera je příjemný a napomáhá Laurel Canyonu překonat slabá místa dramatické akce.