Je to jako kdyby o filmu Když se setmí baseballová legenda Yogi Berra vyřkl své nesmrtelné "Je to celé jako deja-vu." Tento ultranoblesní kriminální thriller má ale daleko do takové familiárnosti. S absencí originální kostry v svém bronzově vyhlížejícím těle je to jen odlitek ze stejného formy, jaké užívá Hollywood pro své běžné nasládlé produkce, líbivé pro oko, ale postrádající originální nápad. Letitá formule říká: vezmi hezky vypadající pár (a těžko může vypadat lépe než Salma Hayeková a Pierce Brosnan), dej jim stylové (v případě Hayekové velmi sporé) oblečení, umísti je do nějaké exotické země (Bahamy), přidej lehce dekadentního chlapíka (Woody Harrelson), zlého chlápka (Don Cheadle), elegantní loupež, trochu humoru a – voila!
Když se setmí má příchuť jako lihuprosté koktaily Ramora, servírované v tomto filmu. Je pěkně probarvený, dostatečně sladký, ale jeho účinek je krátkodobý. Na obranu filmu je třeba přiznat, že Když se setmí je nestoudně frivolní. Režisér Brett Ratner, známý především sloučením hollywoodského a asijského stylu v Rush Hour, nepodléhá žádnému sebeklamu. Nepokusil se o vymýšlení již dávno objeveného, místo toho vsadil na předvedení příjemné nálady a nasadil hbité tempo. Pokud by ani to nesplnilo účel, je zde ještě spousta nadbytečných záběrů objemného poprsí Salmy Hayekové.
Brosnan předvádí to, co mu jde nejlépe, hraje přívětivého hezouna s vždy pohotovým úsměvem. Jeho Max Burdett je pověstný lupič šperků, známý pro svá až okouzlující betonová alibi. Max žije v romanticko-profesním partnerství s hbitými prsty rovněž obdařenou Lolou (Salma Hayeková). Když je ale Max během jedné loupeže postřelen agentem FBI Stanem Lloydem (Woody Harrelson), pár se uchýlí na Bahamy a užívá si života. Nekonečná rutina sexu, krabů a koktailů začíná nevyhnutelně otupovat lupičovu formu. Takže když se na ostrově ukáže Lloyd se zprávou o pověstném diamantu, který bude vystaven na projíždějící zábavní lodi, je Max ochoten přerušit své nicnedělání, což se Lole nelíbí.
Ratner nezastírá, že se soustředil víc na charaktery postav než na sofistikovanou loupež. To, co do filmu vložil, ničím konkrétně novým akční scény neobohacuje (až na tu s vtipným dálkovým ovládáním auta), ale nejspíš to tak vyhovuje. Vztah mezi Maxem a Lolou dodává filmu atraktivnost, humor však zajišťuje především vztah mezi Maxem a Lloydem. Tito dva muži si vychutnávají přátelskou rivalitu jak jen to jde a popichují jeden druhého; Brosnan a Harrelson vnášejí do společných scén příjemný pocit zábavy. Jde vlastně o výrazný charakteristický rys celého díla. Dokonce i gangster Henri Moree v podání Dona Cheadleho je zahrán se spikleneckým pomrkáváním.
Původní titul After The Sunset (Po západu slunce) působí nadbytečně. Nikoliv proto, že polovinu filmu sledujeme jeho aktéry, jak se koupají v chvějivě zlatém plameni zapadajícího slunce, ale také proto, že po západu nastává temno. A je-li zde něco, co After The Sunset neobsahuje, je to právě temný tón.