Patří k velkým hollywoodským nadějím. Po své matce Goldie Hawnové podědila komediální talent, který využívá hlavně v romantických komediích (Jak ztratit kluka v 10 dnech, Rozvod po francouzsku), objevuje se ale také v módních žánrech jako jsou teenagerský thriller (Fáma) či mysteriózní horor (Klíč). Za tragikomedii Na pokraji slávy byla v roce 2000 nominována na Oscara.
Jako dcera oscarové herečky Goldie Hawnové a muzikanta Billa Hudsona a zároveň rodačka z Los Angeles měla Kate Garry Hudsonová k showbyznysu vždy blizoučko. S mnoha režiséry se dokonce znávala již od dětství, jak tomu je například u Garryho Marshalla, režiséra komedie Život s Helenou, který v roce 1987 natočil snímek Přes palubu a Hawnovou a Kurtem Russellem, Katiným nevlastním otcem. V mládí se Kate Hudsonová věnovala hlavně tanci a zpěvu, herectví propadla až po ukončení střední školy. Po vedlejších roličkách v televizních sériích Správná pětka (1996) a Jilmová ulice (1997) či v nezávislém dramatu Lososí řeka (1998) se představila v komedii Voda na poušti v úloze začínající herečky Skye, bažící po hollywoodské slávě. Již ve své první hlavní úloze tak mohla plně uplatnit talent pro komično i svou oblíbenou hereckou polohu jako lehce exaltovaná a citově založená dívka, která často dává průchod emocích.
Výrazněji si Hudsonové všimlo filmové publikum až v nezávislém dramatu 200 cigaret (1999). Povídkový snímek o jedné silvestrovské noci v New Yorku si sice výraznější uznání nevydobyl, Hudsonová coby naivňoučká Cindy však patřila k nejvýraznějším tvářím filmu. Její rostoucí věhlas pak potvrdil psychothriller Fáma (2000), kde se představila po boku dalších mladých hvězdiček Jamese Marsdena a Leny Headeyové, či romance Vše o Adamovi (2000), kde se coby atraktivní servírka Lucy utkává o přízeň „dokonalého“ mladíka v podání Stuarta Townsenda. Skutečně průlomová úloha však přišla až s tragikomedií Na pokraji slávy (2000) – a paradoxní je, že k ní Hudsonové dopomohla náhoda. Do role gruppie Penny Lane totiž původně režisér Cameron Crowe obsadil Sarah Polleyovou, po jejím odstoupení však roli podědila právě Hudsonová. Crowův lehce autobiografický příběh z bouřlivých sedmdesátých let patřil k osvěžujícím filmovým zážitkům, Kate sama pak doslova zazářila coby charismatická Penny, kterou na jedné straně láká svět mejdanů a nevázaných radovánek, na straně druhé však touží po něčem víc, než být milenkou lídra slavné kapely. Za svůj výkon si tak vysloužila Zlatý glóbus, nominaci na Oscara i mnoho dalších ocenění.
Na strmě stoupající kariéře Kate Hudsonové se pak začala podílet i celá řada slavných režisérů. Jako zpovykaná dcera hlavního hrdiny v podání Richarda Gerea se objevila v dramatu Roberta Altmana Dr. T a jeho ženy (2000). Do historického dramatu Čtyři pírka – zkouška cti (2002) si ji pak zvolil Shekhar Kapur. Role anglické dívky z viktoriánských časů, která se veřejně zříká svého snoubence, však působila rodilá Kaliforňanka dost nepřesvědčivě. A možná zpětně litovala, že kvůli ní nepřijala úlohu okouzlující Mary Jane ve snímku Spider-Man (2002), kterou tajně miluje hrdinný Peter Parker. V téže době se pak Kate Hudsonová začíná prosazovat v romantických komediích, na něž se v posledních letech stala bezmála specialistkou. První z romancí byl snímek Jak ztratit kluka v 10 dnech (2003), v němž účinkovala jako světaznalá novinářka módního časopisu. Velký hit, v němž jí byl partnerem Matthew McConaughey, však zdaleka nepatřil k nejlepším dílům v tomto žánru. Totéž lze ostatně říci o obdobně laděných filmech Jamese Ivoryho (Rozvod po francouzsku, který zaujal hlavně střetem americké a evropské kultury), respektive Roba Reinera (Alex a Emma, který je postaven hlavně na svěží komice protagonistů, Hudsonové a Luka Wilsona). Své „romantické“ období pak Hudsonová završila komedií Život s Helenou (2004), kde se představila jako ambiciózní módní návrhářka, které nezbývá než se postarat o potomky své sestry.
Krátkou pauzu, kterou si Kate Hudsonová zvolila po narození syna Rydera, ukončila až hororem s nadpřirozenými prvky Klíč (2005). Po něm pak navazuje další romanticko-bláznivou komedií - tentokrát s Owenem Wilsonem - My dva a křen (2006), ale také drama Sleight of Mind, v němž se Hudsonová představuje v úloze mladé ženy, potýkající se s Alzheimerovou chorobou. Specialistkou na komedie však zůstane už asi jednou provždy, jak dokazuje akčně-dobrodužná veselohra Bláznovo zlato (2008) anebo další romance nazvané Kamarádova holka (2008) a Válka nevěst (2009).
Pozornost Kate Hudsonová napnula rovněž k produkování filmových i televizních projektů. Její společnost Birdy (nazvaná podle Katiny přezdívky) se podílela například na televizním dramatu 14 Hours (2005).