
Všichni ve městě (během celého filmu není v Odesse vidět nikoho, kdo by nefandil) doufají, že Panteři letos získají zemský, čili texaský pohár. Zdá se, že je to hotová věc, ale s prvním zápasem se Boobie zraní, mančaft začne prohrávat a kouč Gary Gaines musí vymyslet novou taktiku. Místní nic jiného než pohár neberou.

Mistrovsky roztěkanou kamerou Tobiase A. Schliesslera exponuje Berg Friday Night Lights jako typický americký nezávislý film ze zapadákova se sociálním podtextem– napadá mě Korineho Gummo, nebo Clarkův Ken Park.
Během tréninku režie chytrými rozhovory představí tým i pár jeho opor. A pak už je tu Gaines. Introvert, který mluví očima. Chlapík, který dělá všechno pro výhru, ale už také ví, že vítězství není všechno.

Mladí hráči o pár minut později: „Hlavu vzhůru, vždyť je ti 17.“ - „Ty se cejtíš na 17?“ - „Ne.“
Největší tlak ale zažívá Gaines. Před utkáním za ním nakráčí místní lodivodi a říkají mu, koho má postavit do obrany. Později jej i s rodinou lapí na parkovišti:
Gary Gaines: „Všechno v pořádku?“
John Aubrey: „Všechno bude fajn. Všechno bude fajn, pokud vyhrajeme pohár.“ Coach Gary Gaines: „Anebo co?“
Následně se dcerka Jennifer ptá, jestli se „zase“ budou stěhovat a otec to připouští…

Scénář Davida Aarona Cohena a Petera Berga vznikl na motivy stejnojmenného románu slavného novináře Buzze Bissingera, jinak také režisérova bratrance, a je založen na skutečných událostech památného roku 1988.
Fotbalové sekvence akcentují dynamické střety. Režie si příliš nevšímá jednotlivých akcí, spíš se snaží postihnout opojnou náladu hry.

Praskání v kostech je slyšet až na ulici a hudba od texaské party Explosions in the Sky sedí jako ulitá.
Friday Night Lights Peter Berg zinscenoval, natočil a sestříhal jako ultimativní fotbalové drama – neexistuje scéna, ve které by fotbal nebyl. Dokonce i návštěva doktora se zvrhne ve fanouškovskou přestřelku.