Zhmotnit na plátně zvláštní a unikátní svět Silent Hillu vyžadovalo precizní kombinaci skutečných a digitálních scén. Režisér Christophe Gans chtěl původně vytvořit pro film celé město v reálných stavbách. Filmaři proto našli jednu vesnici v Kanadě a kompletně ji přebudovali. „Vytvořili jsme přes sto scén,“ říká Gans. „A díky tomu to celé působí reálně, až podivně reálně. Ale použili jsme i vizuální efekty, protože podobný film bez nich zkrátka natočit nelze.“ V některých případech byly pro účely filmu upraveny existující budovy (továrna, škola), jindy je museli filmaři kompletně postavit (např. monumentální kostel, jehož stavba trvala osm týdnů). Horská cesta, která spojuje vesnici s okolním světem, vznikla ve studiu.
Hrůzu na plátně zajišťuje panoptikum děsivých nestvůr: nemilosrdně ničivá Rudá pyramida, hrůzné Šedé děti, Bezrucí, tajuplný Správce, Švábi a Temné sestřičky. Jsou dílem uznávaného designera filmových příšer Patricka Tatopoulose, maskéra Paula Jonese, návrhářky kostýmů Wendy Partridgeové a choreografa Roberta Campanelly.
Zatímco Švábi byli plně vytvořeni počítačem, Rudou pyramidu sestavil Tatopoulos jako skutečný model. Šedé děti byly během postprodukce digitálně namnoženy tak, aby z nich vznikla Šedá horda. Vzorové dítě ztvárnila útlá tanečnice Yvonne Ng. Filmaři ji navlékli do obleku z pružné textilie, na něj nastříkali silikon, působící dojmem průsvitné kůže. Její postoj zdůraznil dětské bříško a prohnutá záda. „Christophe chtěl, aby byla každá zrůda svým způsobem smyslná a působila dojmem, že neustále křičí. Proto mají Šedé děti lidské, protáhlé, zkroucené obličeje a dozadu staženou kůži, která jim otevírá ústa do věčného výkřiku,“ říká Tatopoulos. Zbývajícími dvěma monstry jsou Bezrucí, které si zahrál tanečník Michael Koda, a Sestřičky, na nichž uniformy jako by vyrůstaly z jejich kůže.
Všechny příšery byly nakonec digitálně vylepšeny při dokončovacích pracech ve studiu. Kůže Šedých dětí byla upravena tak, aby vypadala jako spálená, končetiny Bezrukých byly prodlouženy a zdeformovány, Správce dostal do vínku zkroucené nohy, u pohybů Sestřiček si filmaři pohráli s časem.