Crazy Joe - recenze

19. 11. 2013 11:30 - Recenze | Autor: Karel Drda

Crazy Joe - recenze

Kdo narazí na solidní snímek s Jasonem Stathamem, tak by měl vyhrát třeba volné vstupenky do kina za snahu. V případě akčního filmu Crazy Joe se žádné překvapení ani tentokrát nekoná.

Jason Statham prožívá právě sestupnou tendenci a s každým novým filmem se propadá stále hlouběji do jámy strašlivě trapné zábavy. Důvodů, proč na bláznivého Joea vůbec zajít do kina, však najdeme hned několik, tedy přesněji dva. Tím prvním je samozřejmě Statham. I přes jistý sešup, ten chlápek má stále charisma. Navíc se o něm kdysi psalo, že na postu akčních hvězdy nahradí Bruce Willise. Možná kdyby nebral úplně každou nabízenou roli, tak to dokázal. Druhým důvodem je postava Stevena Knighta, který byl kdysi velmi dobrým scénáristou a posléze přesedlal na režii. Stojí třeba za scénářem vynikajícího filmu Špína Londýna. Jenže nalijme si čistého vína.

Akční film pro želvy

Knight byl možná před lety dobrým scénáristou, ale jako režisér je spíš průměrným rutinérem, kterého nenapadlo nic horšího, než zpracovat vlastní scénář. Stathama si asi nikdo nepředstavuje v příběhu, který by měl být sofistikovaným thrillerem, ale každý z nás od něj očekává zábavnou a rychlou akci. Jenže ty doby, kdy talentovaný herec běžel o život jako Chev Chelios v Zastav a nepřežiješ, jsou zjevně dávno pryč. Tentokrát se v roli bývalého vojáka Joyeho odchází hledat spravedlnost do londýnského podsvětí. Tam potkává krásnou dívku, padouchy a samozřejmě nám i ukazuje, jak je ten systém celý prohnilý. Nechybí několik omšelých hlášek, akce je zde poskrovnu a film by to měl být docela dobrý. Jenže problém je v tom, že je to další stathamovská okopírovaná akce, kterou se Knight možná až příliš okatě snaží prezentovat i jako boj za nějakou pomatenou sociální pravdu. Pan režisér se své pravdy rozhodl oznamovat velmi opulentním způsobem, takže se sice postavy řežou, ale zase ne moc a tempo snímku je na Stathama vyloženě želví. Joey je frustrovaná a směšná postava, která více mudruje, než aby bojovala. Tady se někdo snaží stát opravdovým hercem, ale buď mu to nejde, nebo zvolil ten nejhorší možný způsob.

Bezdomovcem k herectví?

Hrát ve filmu, jehož synopse se tváří jako další smršť a nakonec z toho vyleze takové nemastné neslané drama, to chce prostě odvahu. Krásná polská jeptiška je pak vyvrcholením všech klišé, které tento snímek divákovi přináší. Crazy Statham se asi opravdu rozhodl pro „vyšší formu herectví“ a bohužel nepřišla nabídka v podobě Šestého smyslu (jako kdysi právě zmiňovanému Willisovi), ale od vyčpělého režiséra. Na druhou stranu snaha každého akčního herce je pochopitelná. Chce ukázat, že má na víc. Stathamův bezdomovec tu cestu k lepším rolím rozhodně neotevírá a spíš jej lze považovat za omyl.