![]() |
Stejně jako charaktery postav Velmy a Roxie jsou jeden velký protipól (Velma je tím, o čem Roxie jen sní), o tom samém jsou i jejich pěvecké výkony. Velma je v podání Catherine Zety-Jonesové šelma, královna parketu. Její hlas je výrazný a její vystupování neuvěřitelně sebevědomé. Jonesová prokazuje své pěvecké kvality v každé písni, ale tím nejlepším příkladem je úvodní All That Jazz nebo Class.
Zato Roxie (Zellwegerová) se svým rozmazleným hlasem vedle Velmy jednoznačně zapadá – ztrácí se a její projev zní jako od zpěvačky z laciného baru, která se vás v každé sloce snaží přesvědčit že na to má - nemá. A taky to tak má být, protože to o čem Roxie sní je dál, než může dosáhnout. Z tohoto hlediska je výkon Zellwegerové přesný, ale s božskou Jonesovou se přeci jen nemůže poměřovat.
Překvapení pro všechny bude určitě Richard Gere – tenhle filmový romantik totiž odvádí v postavě Billyho Flynna perfektní výkon, z něhož (stejně z jako z charisma jeho postavy) je cítit lehký vtip. Škoda, že pro své pěvecké výstupy získal prostor jen ve dvou číslech. Píseň We Both Reached For The Gun ze scény obhajoby před soudem je hodně dobrá, ale více si Gerea užijete v jeho sólu Razzle Dazzle. Nominace na Oscara byla v tomto případě zasloužená…
Jinak než pochvalně nemohu mluvit ani o výkonech ostatních herců. Především John C. Reilly je jako Amos výborný ve svém sólu Mister Cellophane, které údajně ještě před získáním role poslal režisérovi Robu Marshallovi na magnetofonové pásce. Když dozpíval, řekl že to umí i jinak a tak nazpíval další verzi. Nakonec se režisér Marshall dozvěděl, že Reilly nazpíval 12 verzí zmíněného songu. Je to prý perfekcionista! Z jeho výkonu je to rozhodně znát. Ovšem stejně jako u Gera je i u Reillyho škoda tak malého prostoru, užijete si ho jen ve zmíněném Cellophanu a ještě ve Funny Honey.
V závěru soundtracku jsou připojeny dvě skladby autora instrumentální složky hudby – Dannyho Elfmana After Midnight a Roxie´s Suite, které jdou bezchybně ve stylu předchozí hudby.
Výsledný dojem z celého soundtracku kazí jen dva hip-hopové songy: Cell Block Tango (Queen Latifah a Lil´Kim) a Love Is A Crime (Anastacia) – jsou hrozné, ale naštěstí až na samotném konci soundtracku, takže je můžete snadno vypustit.
Investice do tohoto soundtracku tedy určitě nebudete litovat. Je to vynikající záležitost a jeho vlastnictví se určitě brzy stane i povinností. Tak směle do toho…
Hodnocení: 100 %
Seznam skladeb:
1. OVERTURE/AND ALL THAT JAZZ
2. FUNNY HONEY
3. WHEN YOU´ RE GOOD TO MAMA
4. CELL BLOCK TANGO
5. ALL I CARE ABOUT
6. WE BOTH REACHED FOR THE GUN
7. ROXIE
8. I CAN´ DO IT ALONE
9. MISTER CELLOPHANE
10. RAZZLE DAZZLE
11. CLASS
12. NOWADAYS (ROXIE)
13. NOWADAYS/HOT HONEY RAG
14. I MOVE ON
15. DANNY ELFMAN: AFTER MIDNIGHT
16. DANNY ELFMAN: ROXIE´S SUITE
17.CELL BLOCK TANGO (HE HAD IT COMIN´)
18. ANASTACIA: LOVE IS A CRIME