Carrie - recenze

21. 10. 2013 23:26 - Recenze | Autor: Karel Drda

Carrie - recenze

Všechny ty řeči o tom, že předělávky a remaky starých filmů tu jsou proto, aby danou látku a příběh přiblížili současnému divákovi, jsou většinou jen plané řeči. Důvodem té kulometné palby nových verzí je obyčejný nedostatek kvalitních scénářů. Na druhou stranu i taková překopaná látka může zafungovat. V případě Carrie jsou však na místě rozpačité dojmy. I když se ten film vlastně povedl.

Jak z toho ven? Úplně jednoduše. Kdyby nebylo možné srovnávat s klasikou v podání Sissy Spacek, ten snímek by mohl celkem obstát jako druholigové béčko. Takhle se ještě může pochlubit označením „divný plagiát“. Model utlačovaných zamindrákovaných trotlů, kteří posléze vezmou spravedlnost celého světa do svých rukou, se ve filmu objevuje velmi často. V šestákových hororech pak tuplovaně.

Chloë Grace Moretz je momentálně dětskou hvězdou, co je v kurzu a její obsazení se zdá být celkem logické.  Navíc přes svůj věk není špatná a výčitky směřované ze sociálních sítí k jejímu obsazení považuji za přehnané. Problémem filmu je jeho naklonování. Režisérka Kimberley Pierce vzala knihu Stephena Kinga, přečetla, pak vzala snímek z roku 1976 a desetkrát se na něj podívala. No a pak to natočila úplně stejně.  Jasně, hudba je emotivnější, protože kina dnes umí udělat lepší randál. Efekty jsou opravdovější, protože už jsou počítače. A to je asi tak všechno.

Telekineze efektnější

Postavu Carrie logicky změnit příliš nešlo. I zde je to mladá a plachá dívka, kterou doma drtí soukolí vytvořené její despotickou nábožensky založenou matkou a ve škole dostává zabrat od spolužáků. Snímek celkem trefně ukazuje, co dokáží dívky mezi sebou a upřímně řečeno, každý z nás někde potkal nějakou Carrie, samozřejmě bez kouzel. Naše dívka má dar telekineze, který však neumí zvládat a zejména v okamžiku, kdy se pořádně naštve, to opravdu létá. Když je pozvána na maturitní večírek, je jasné, že to nemůže dopadnout nejlépe. Když se zadíváte do Carrie 2013, pak vás jako znalé diváky musí napadnout, že tupé přepsání příběhu nebylo zase tolik ke škodě.

Hororové šimrání

Dostalo se nám stejně emotivního příběhu, ale s pořádně nadupanými efekty a po pravdě řečeno, ona ta původní Carrie nebyla zase takovým zázrakem. Jen byla první v řadě obdobných hororů. Snímek v novém kabátu má obstojnou atmosféru a občas přiková do křesla. Strach není tak intenzivní jako například u Kruhu, je to spíš takové šimrání v žaludku, ale to přeci bohatě stačí. Carrie není žádným zázrakem, ale spíš sezónní teens záležitostí, která se může chytit na dobrý virál, který premiéru provází, ale jako vlastní téma už asi neobstojí. Upřímně, kolik znáte teenagerů, kteří čtou Kinga?

Herci fajn, příběh? Nuda!

Průměrný horor zde naráží o dobré efekty a velmi solidní herecké výkony. Julianne Moore jako psychicky narušená matka je výborná, mladá holka z Kick Ass také, takže co více si vlastně přát. Snad jen trochu lepší a originálnější postup režisérky, která se rozhodně nevycajchnovala. Z napínavého příběhu dotyčná udělala předvídatelné story, které si nezadaná s fotoseriály dětských časopisů.