Nejlepší dialog je asi tento: „Tak takhle se to dělá,“ sdělí Connor číšníkovi po tom, co ulovil jednu z družiček. „Funguje to taky na chlapy?“ táže se čísník. Connor se zalyká whiskey a s překvapením vyhrkne: „Asi ano.“ A lepší už to nebude....
Connor Meade (Matthew McConaughey), dnes uspěšný fotograf, se již v základní škole cítil být opuštěn spolužačkou Jenny, a tak poslechl radu strýce playboye Wayneho (Michael Douglas) a lásku neuznává. Ženy používá jako zaměnitelné sexuální pomůcky a cítí se dotčen, když mu to někdo vyčítá. Pro něho je to přece tak dobrá zábava... A on je tááákový chlap. Je to takový chlapák, že se pokusí zrušit svatbu vlastního bratra, aby nevinný bratříček nepadl do osidel jediné ženské. A tak ho navštíví tři duchové, aby mu ukázali jeho minulost, jeho současný život a jeho budoucnost (jak vystřižené z Dickensovy povídky Christmas Carol). Connor je vyděšen natolik, že se rozhodne věci změnit.
Teoreticky by takový příběh mohl být o dospívání v dospělosti, ale tento film se nikdy tak daleko nedostane. Conner během filmu nijak „nevyroste“, je pouze vystrašen osamělou budoucností. „Poslouchej mne,“ křičí na mizející nevěstu, která nevědomky odnáší také jeho budoucnost. Connor zůstane stále jen ukecaný, nezodpovědný a sobecký. Film dospěje pouze k varování, že osamělé stáří není žádná legrace.
Anne Archerová v roli atraktivní, budoucí, rozvedené, tchyně, je nejzajímavější postavou filmu. Je to jediná skutečná, chytrá, lidsky příjemná postava, zahraná bez předsudků a předstírání. Mohlo jí tu být více. Ani Matthew McConaughey jako chlípný Connor Meade, ani Jenifer Garnerová jako trpělivá Jenny (typu Wendy z Petera Pana) nepřinášejí nic nového. On hraje vytrénovaného mužného seladona, který pije a je jen podprůměrný okouzlovatel, ona pracovitou, pilnou a usměvavou mladou ženu s útrpným vědomím, že o ni tu nejde.
Mám podezření, že Michael Douglas hraje sám sebe z doby, než potkal svou (zatím) poslední manželku, která je věku jeho vnučky, ambiciózní a rozhodná. Jeho role ani výkon se nevyrovnají Anně Archerové. Jsou tu i vedlejší role posouvající příběh kupředu k očekávatelnému konci. Mezi nimi vyniká pouze Emma Stoneová v roli první Connorovy sexuální partnerky Allison Vandermeershové (vrátí se jako první duch). Téměř se jí podařilo odehrát roli Zvoněnky, ale byla „uťata“ režisérem Markem Watersem. Tento film má jen jednu hvězdu, a ta trpí strachem ze ztráty testosteronu. Škoda.
Pokud jste ženy starší šestnácti let, pak jste na nějakou podobu Connora/Wayna asi již víc než jednou narazily. Také jste se naučily je rozpoznávat. Pod takovým rozverným „Peterem Panem“ se skrývá malý ukrutník, který trhal křidýlka živým mouchám. Je pravda, že i v jejich životě přijde moment, kdy se rozhodnou zanechat za sebou svoji DNA (tomu se říká mít děti) a pocítí potřebu stálých služeb kuchařky, uklizečky a matky (pro sebe, ne pro děti) – a tomu se říká mít manželku. V tomto momentu zastihneme i Connora. Ale jako Peter Pan nikdy nevyrostl, ani takoví muži nevyrostou, budou z nich nevěrníci a využívatelé žen, dětí a všeho a všech jiných.
Ve filmu se nabízel u Connora možný efekt pochopení vlastní dospělosti, ale tato šance zmizí, když se Wayne pokusí svést oba ženské duchy.
Nicméně tato duchařská komedie není snad až tak urážející, ačkoliv vážený kritik Roger Ebert usoudil, že dnešní ženy by se na Connora asi dívaly jako na pochodující sexuální nákazu. Pouze námět filmu je značně obnošený.