![]() |
Na soundtrack k Matrixu jsou vesměs dva názory: jedni tento soundtrack milují a považují jej za dokonalé dílo, ti druzí ho nemají za nic jiného, než za obyčejnou filmovou hudbu, která svou kvalitou spíše inklinuje k hudbě složené pro televizi.
Podobný problém je i s tímto soundtrackem, ovšem s tím rozdílem, že za dokonalý ho asi nebude považovat nikdo. Nemohu soundtrack jednomyslně odsoudit – to jednoduše nejde, neboť je tu řada věcí, které se mi líbí, ovšem největším problém je jeho délka – neúnosných 68 minut se prostě oposlouchá už někdy po půl hodině a zbytek soundtracku už ničím nezaujme – a především – nenabídne nic nového.
Základem soundtracku Ballistic: Ecks vs. Sever jsou bicí, kytary, elektronika (kterou se Davis snaží vystavět ve stylu techna, a tak skratchuje, sampluje, upravuje zvukovou linku atd.) a nádherné ženské vokály (jen zpěv beze slov), které zde patří zaručeně k tomu nejlepšímu.
K výše zmíněné televiznosti má ale hudba i tak dost blízko a např. úvodní skladba Main Title jako by vážně vypadla z úvodních titulků nějakého TV seriálu (ovšem ty ženské vokály jsou právě zde vážně moc pěkné). Nevím, jestli je tohle nějaký Davisův specifický styl nebo zda hudba takto zní schválně proto, že snímek je adaptací japonské počítačové hry, jejíž hudba zřejmě nemá daleko k podobné kvalitě.
Čímž prosím nechci říct, že Davisova hudba je špatná. Je spíše jen průměrná. Dobré akční skladby (např. Rooftom Fight) se tu střídají s těmi horšími (např. The Kidnapping je vážně špatná, plná odpudivých syntetických zvuků, která jako by vypadly z nějakého béčkového TV seriálu). Některé skladby mají naopak celkem příjemný tón i melodii, jako by ani nepatřily na soundtrack (Sever Finds The Bug, Michael´s Return) a jsou vážně moc pěkné. A v závěru dokonce Davis smíchá jemný orchestr, kytary a vokály a celkem důstojně tak ukončí soundtrack, který v mé sbírce bude sice za akční nářez, ale zase ne takový, abych si ho musel pouštět nějak přehnaně často.
A pokud zrovna vy prahnete po nějakém novém akčním soundtracku, nevidím tento jako adekvátní pro koupi originálu. Přibližně ve stejné době a na stejném labelu vyšel vynikající soundtrack k Agentovi bez minulosti (The Bourne Identity) – poohlédněte se raději po něm, anebo si ještě pár týdnu počkejte, než se do naší distribuce dostanou dvě zaručené pecky – Phone Booth (Harry Gregson-Williams) a The Recruit (Klaus Badelt).
Hodnoceni: 60 %