Poněkud tajemný český název hororu 3:15 zemřeš upomene snad jedině na komedii z padesátých let Florenc 13:30. Originální titul – The Amityville Horror – už napoví více. Připomene knižní bestseller Jaye Ansona i následnou filmovou sérii z let 1979 až 1996, která dnes čítá osm snímků. První z nich se inspiroval událostmi, jež se měly přihodit v roce 1974 v historické rezidenci na novoanglickém Long Islandu. Mladý Ronald DeFeo zde dle vlastního přiznání brutálně povraždil své spící rodiče a čtyři sourozence.
Prapříčinou krvavého neštěstí byly prý tajemné hlasy, které Ronnieho přiměly ke krutému činu. Starobylému a záhadnému sídlu se od té doby vyhýbají všichni místní. Pro manželský pár George a Kathy Lutzových se dům stane naplněním jejich amerického snu. Také mladičtí Kathyini potomci Michael a Chelsea zde brzy najdou domov, jedině dvanáctiletý Bill, který se stále nevyrovnal se smrtí svého otce, se na stěhování tváří kysele. Podivné zvuky linoucí se domem, zohavená torza míhající se v zrcadlech či nová neviditelná kamarádka malé Chelsea však jsou prvními upozorněními, že každý, i ten sebekrásnější, sen se může změnit v noční můru…
Za snímkem stojí produkční tým vedený režisérem Michaelem Bayem (Armageddon, Pearl Harbor), který má již za sebou teenagerskou vyvražďovačku Texaský masakr motorovou pilou (2003), plnou uvřískaných a nemilosrdně likvidovaných sexy blondýn (Film samotný však byl částečně provázán s událostmi, které se odehrály v roce 1973 na texaském venkově.)
Ke skutečnosti odkazuje rovněž hororová novinka 3:15 zemřeš. Ač lze s úspěchem zapochybovat o věrném zobrazení reálií, film rozhodně nepatří mezi typické krváky, jakými byly i původní snímky ze série Amityville Horror. Naopak: odvíjí se v duchu Vymítače ďábla, opírá se totiž o téma démonů probuzených z temné minulosti. S nimi svádí boj křesťanství, jmenovitě zástupce církve. Hlavní zbraní hrdinů však zůstává rodinné sepětí, které jediné může vést k vypořádání se s hrozícím nebezpečím. Snímek se tak aktivně hlásí k renesanci konzervativních hodnot v současné americké společnosti. Nebyl by to však Hollywood, aby nedokázal propagaci těch správných hodnot zaobalit do náležitě zábavného hávu. A to se mu v případě snímku 3:15 zemřeš vede kromobyčejně úspěšně.
Na poli celovečerního filmu debutující režisér Andrew Douglas, který má za sebou kariéru opěvovaného tvůrce reklam, jedinečně buduje atmosféru strachu. Ta v počátku pouze prosvítá pod maloměšťáckou idylou mladého páru, aby postupně zhoustla po útocích démonů. Ti číhají nejen za každým rohem, ale také v hlavách zúčastněných. Douglas a jeho štáb re rozhodli přiblížit se filmařskému stylu a barevnému ladění snímků z let sedmdesátých.
Na přesvědčivém vyznění snímku mají výrazný podíl i herečtí protagonisté. Komik Ryan Reynolds navazuje na své herecké kralování akčnímu hororu Blade: Trinity. Jeho zarostlý a strhaný George je stále více sužován našeptáváním temných hlasů a stává se povolnější k naplňování jejich hrůzných příkazů. Objevem snímku je Melissa Georgeová, která úlohou Kathy Lutzové vysoko převyšuje tuctové hororové krásky a s přehledem se vymaňuje ze škatulky televizní hvězdičky. Přirozené herecké výkony podává rovněž trojice dětských představitelů. Naopak „povinná“ účast moudrého kněze sklouzne v podání hereckého veterána Philipa Bakera Halla (Magnolia, Dogville) až k nechtěné sebeparodii.
Mimořádně vydařenému hororovému snímku s potenciálem stát se jednoho krásného dne žánrovou klasikou sice poněkud uškodil zbrklý, příliš akční závěr. Přesto ale snímek 3:15 zemřeš jednoznačně patří mezi to nejlepší a nejděsivější, co v posledních letech v tomto žánru vzniklo. Svými kvalitami se minimálně vyrovnává americkým remakeům takzvaných j-hororů, jako jsou snímky Kruh či Nenávist, a nechává zapomenout na dlouhou řadu opusů a la Dům hrůzy či 13 duchů.